Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettoff-topic
Läst 931 ggr
Rafflan
0

OT rådjur i centrum :O

Kungsör ligger med skog på båda sidorna, och ibland verkar djuren få för sig att dem ska från ena skogen till den andra och går då genom Kungsör.

Kungsör är visserligen inte så stort men det är iaf en bit från skogen till "centrum".

Nyss när jag kom ner till köket såg jag nå springa längst vägen, trodde vid första blick det var 2 förrymmda stora hundar (typ greyhound eller grand danois) men när jag kollade på dem såg jag att det var 2 rådjur och sen kom ytligare en till, 3 rådjur kom springande längst vägen bara ett sten kast från "centrum" :D

Lär stå om dem i vår tidningen imorgon, hoppas bara dom kommer ut till skogen utan att göra sig illa, det är ju halt både för bilarna och rådjuren :/

Vi har även haft lodjur och harar rusa genom staden och en hare bodde under flera år mitt i stan vid en liten typ skogsdunge XD

Men ja det blir ju sä här när vi tar bort mer och mer av skogen, att djuren kommer närmare samhället :/

zickan
0

Haha jo jag känner till. Vi har en flcok på 5 rådjur som kommer hit nästan varje dag. Går och stjäl äpplen från mitt äppelträd. Just nu har jag lagt ut mat till dom efter snön kom. Hunden blir helt till sig så han får vara kopplad.
Vi bor ju inte så långt ifrån kungsör. Andra sidan skogen typ. Virsbo.

Finns även varg här men de håller sig i skogen och en bit bort. Inte varit några här på väldigt länge.

Månaden innan jag flyttade hit var en björn på fel sida viltstängslet och smög runt bensin stationen men polisen mota ut den i skogen igen.

Lo djur är det gott om. Tyvärr är de inte så populära här. Flertal katter har blivit tagna. Min belgiska jätte blev plockad och en annan skadad. Även rådjur och fågel skelett över allt i skogen runt om. Grannarna har sett flera gånger. Men jag har inte lyckats se den ännu.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.