Årets julklappar
Nu är julen halft igenom och alla kommer troligen få sina julklappar denna tid runt kalle anka. Vad har ni fått för skoj?. Några djur prylar eller blev allt till er?
Jag har fått en liten ask choklad och ett par lila värmeljus med någon hemsk hållare ifrån jobbet. Sedan vet jag inte om det kommer bli nått mer i år så låt mig få dreggla över alla era saker ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Pappa kom med en tv för några dagar sen. Väldigt välkommet då bildröret gick sönder på min förra så jag har suttit med min gamla 14-tummare i över ett år i brist på pengar till ny :P
Igår kom han med 500 kr också, och så fick jag 100 kr av farmor.
Var tomtemor i Secret Santa på r8forum och en av tomtarna där tyckte visst att jag också skulle ha en klapp, och skickade således en magisk handduk med badankor på. Ursöt och passar finfint in i min badankssamling :D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag fick EN djurrelaterad sak faktskt, av min pappa :o 5 små matskålar jag önskade mig att servera välling eller gröt i till råttisarna höhö.
Sedan fick jag mest saker till lillen=D

Jag fick två böcker, en ljusstake (tantig av min farmor), fint te av min älskade sambo, parfym, bebisskor och 2 500 kronor. Lite mer saker också…
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag har fått lite smått och gott.
Det som är värt att nämna, 2000kr i present kort så jag kan köpa skrivbordet jag vill ha. En prenumeration på tidningen "djurens rätt"! :)
Hälsningar Malin

Massor av klappar blev det, men bara en del djurrelaterat.
Mormor ringde mig innan jul och frågade vad jag önskade mig. Jag hänvisade henne till min önskelista jag gett till mor och då gnällde hon att "det är ju bara djurgrejer på den". Hon hade iaf köpt mig en köksvåg som fanns med på listan. När jag öppnade paketet och blev glad över det skrattade min lillasyster och sa "är det till hundarna eller?". "Nä" sa mormor & mamma i kör. Sen fortsatte mormor "till köket" & mamma med "till degusarna". Mamma hade så klart rätt :D fast jag har även testat att väga ena katten på den ;) Mormor blev inte riktigt lika glad över klappen hon hade köpt till mig då. Av nån anledning verkar hon göra allt hon kan för att inte bidra till mitt störtsa intresse, djuren.

Jag fick massor av julklappar i år! Min sambo fick saker av sin släckt som stod på MIN önskelista så han var inte lika nöjd ex slip till mina nya knivar Haha
I djurväg fick jag bla Fleece filtar att sy lite av, sedan fick jag pengar och nu ska grejor införskaffas.
Jag köpte 2 st leksaker till korrarna på ikea. Små bollar (för dem är de rätt stora) och en sån där handdocka i form av en fladdermus som värkar vara super att sova i:) Hängde in grejorna i dag och fladdermusen är kanske en bilvande favorit.