Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: allmänt
Läst 6197 ggr
Trollhassel
0

Exotiska mjukdjur på Åhléns

Har ni kollat in de exotiska mjukdjuren på åhléns?

Riktigt gulliga mjukisar för 75:- st

Ser faktiskt väldigt äkta ut. När jag var där var det lite utplockat men jag såg en opossum en bälta och en Flygpungekorre.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

zickan
0

Ohh.. måste springa och kolla ju :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[veralera]
0

Oh perfekt när jag ska inreda mitt djurrum sen=D=D

smurfan-13
0

De missade jag när jag var och julklappshandlade idag :(

Trollhassel
0

Rusa dit! Jag tänker hugga en fygis idag om det finns kvar!

Med Vänliga hälsningar

DoD
0

Ni som köpt dessa mjukisar kan ni inte fota och lägga in? ;)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

[veralera]
0

Jag har köpt en liten familj med "bush babies" idag ^^ En stor mamma, en stor pappa, en mellan flicka och en minimini pojke ^^ Köpte det som en julklapp till mig från mamma och pappa haha xD

Skulle köpa en flygis eller två, men fastnade mer för bush babysarna xD

Tycker det var roligt att det fanns små hamstrar, råttor, marsvin mm också, lite kul variation till de vanliga nallarna:):)

DoD
0

#6 Bild? :P

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

enbartmalin
0

Åhlens har en hemsida, bara att leta upp dom där ;)

Hälsningar Malin

gulzebra
0

Plis, ni som köpt, bilder! Hittade inte på Åhléns hemsida :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Trollhassel
0

#8 Nej, tyvärr finns de inte med på hemsidan. Jag ska köpa en bälta, en flygis och en opossum om det finns kvar i mellandagarna. Lovar er bilder då.

Med Vänliga hälsningar

[veralera]
0

http://www.auroraworld.com/

Mina bushbabies var från serien "Yoohoo&friends", hade för mig att alla de "exotiska" var från samma tillverkare men flygisarna mm finns inte på den sidan…

Trollhassel
0

Men det är inte alls samma som de andra djuren. Bushbabiesarna är inte från samma märke och de har ju funnits länge. Tror de andra djuren kommer från Teddy och co.

Med Vänliga hälsningar

[veralera]
0

Teddy&Co står det på mina med:):)

[veralera]
0

Det är så tur att man har en liten här hemma nu, nu kan jag ju köpa hur mycket leksaker jag vill utan att någon tycker det är konstigt xD  (har en liten småbesatthet av gosedjur…)

Trollhassel
0

#14 Jag ska försöka roffa åt mig några exotiska dujr i mellandagarna nu. Får ju min lilla i Mars så jag kan ju också köpa…till bebis ;)

Med Vänliga hälsningar

[veralera]
0

Haha lite surt för mig bara att det blev en liten pojk och inte en flicka, den dagen jag får en dotter kommer hon vara öööverröst i hello kitty saker ;) (Älskar rosa xD)

Trollhassel
0

Ja, det finns ju toksöta flicksaker! Inte lika mycket fint till pojkar tyvärr. Vi vet ju inte om det blir en F eller en P….men båda är ju lika bra :P

Med Vänliga hälsningar

[veralera]
0

Ja klart man är lika glad för vad som! Det är ju knappast så att man tycker mindre om ens barn bara för det blev en pojke/flicka, men jag får ju erkänna att ja hoppades på en tjej :$ Men det är bra som det är nu också med min perfekte lille pojke:D (alla barn är ju perfekta i föräldrarnas ögon;)…)

Trollhassel
0

#18 Jag hoppas på…vet inte alls faktiskt. Har inte tänkt på det. Jag tycker att det ska bli så mysigt med bebis. Tror dock att det kommer bli en liten buspojke. Min magkänsla säger det. hihi

Med Vänliga hälsningar

[veralera]
0

Jaa bebis är mysigtmysigt:) Börjar näästan bli sugen på en till;)

Trollhassel
0

#20 Hur gammal är din lille pojk då? Jag kan föreställa mig att jag också kommer få fler barn..men jag ser inte direkt fram emot förlossningen. Får väl se vad jag känner efter första :P

Med Vänliga hälsningar

[veralera]
0

Han är 7 månader :):) Haha det är lustigt, varenda diskution börjar med djur - slutar med bebisar xD Ser inte heller direkt fram emot fler förlossningar… Höhö, förutom till lustgasen. Gah, vad jag älskar lustgas.

gulzebra
0

#16: Vad spelar det för roll? En grabb kan ju också gilla rosa och "tjejsaker". Palla trycka in ungar i könsroller direkt liksom, ser inte riktigt vitsen med det. Personligen skulle jag glatt låta min son (om jag hade nån) gå runt i prinsessklänning om han ville det :P

Jag växte själv upp med både kill- och tjejgrejer, och föredrog absolut mina mängder av småbilar och andra "killsaker", trots att jag är tjej ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Trollhassel
0

#23 Vi är alla olika. Själv skulle jag inte gärna klä en liten pojk i rosa klänning. Klart att man inte ska överdriva könsrollerna eller förbjuda flickor att leka med bilar och pojkar att leka med dockor. För min del så markerar jag gärna skillnaderna lite lagom så får de göra resten själva precis som dev vill.

Med Vänliga hälsningar

[veralera]
0

Vill Antonio ha sin barbie klänning så får han det visst, men jag tycker det är löjligt när man sätter på små pojkar rosa kläder med fjärilar och blommor "bara för att", om du förstår vad jag menar.

Och givetvis kunde jag ju fått en dotter som vägrat rosa och velat ha grönt, det hade ju inte stört mig precis:)

Själv gifte jag bort min Barbie till min brors Action Man, och de brukade resa runt i hans militär bil;)

gulzebra
0

Ja det är klart att alla är olika, men jag ser ändå inte vitsen i att låta bli att ge sitt barn en viss sorts leksaker bara för att ungen råkade bli en grabb. Som att könet är viktigast av allt liksom O.o

Trollhassel
0

#26 Just det, precis som jag skrev i #24. Självklart får barnet leka med dockor och bilar oavsett kön. Samtalet började med att jag skrev at det ju finns så mycket gulliga flicksaker. Och jag skulle inte köpa flickkläder till en pojk bara för att.

Med Vänliga hälsningar

[veralera]
0

Går vi i leksaksaffären, Antonio pekar på en barbie, en häst, en rosa kudde, en klänning - whatever, så förbjuder jag han inte att köpa den "bara för den är tjejig", men jag kommer INTE gå in i en affär och medvetet köpa rosa/tjejiga saker till honom. ("NEJ Antonio, du får inte köpa den här bilen, du är tvungen att köpa en klänning idag!")

Det är ju bara ett faktum att det är vanligare för tjejer att gilla barbie mer än krigssaker, och tvärtom för killar. Tex gosedjur brukar tjejer gilla mer än killar pga att tjejer har redan i tidig ålder mer moderskänslor än killar.

gulzebra
0

Ja att neka en viss leksak för att köpa en annan är ju tämligen onödigt - men som jag fattade det kunde du inte ge din son rosa och Hello Kitty-grejer för att han är kille (inlägg #16), det är det jag reagerade på - för det är ju självklart man kan det. Han borde ju rimligtvis i första hand vara en helt egen människa och inte bara ett vandrande kön liksom.

Och ja, visst brukar tjejer ha mer moderskänslor, men det hindrar inte killar från att tycka om tjejgrejer lika mycket som tjejer gör. Det som hindrar killar från att gilla tjejgrejer är att de stoppas in i könsroller redan från början med blåa kläder för killar och rosa för tjejer tex (jag tvivlar väldigt starkt på att tjejer dras till rosa och killar till blått rent naturligt…). Glöm inte att det är ni föräldrar som formar era ungar ända från början. En grabb med en grabbig uppväxt lär knappast vilja ha en Barbie-docka till jul exempelvis… Rent generellt då alltså.