Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 1746 ggr
[ratus]
0

Köpa GP råtta

Vet någon här vart man köper GP råttor eller föder någon här upp några för jag hade tängt skaffa en ^^

teachingbirds
0

Jag har svarat dig på råttorifokus.

[ratus]
0

ja !

zickan
1

haha.. inte svåra att hitta för fem öre. men svåra att få köpa av seriösa uppfödare. kanske bättre att ta det på mitt forum exotiskadjur iFokus. men kan ta det här med.

jag föder ännu upp gp råttor. men jag väljer mina ägare innan ja parar. det är ett väldigt tufft djur att hålla och just nu känner jag bara till max 5 som ägt gp som ägt gp mer än 1-2 år. de flesta omplacerar sina djur redan innan 1 år. och en gp råtta är väldigt känslig. väldigt personlig. väljer sin ägare eller så får man börjapå rätt ände under uppväxten med att vänja gpn med att älska sin ägare med några knep.
de är hyperaktiva, kan bita hål genom en vägg på några timmar, går igenom dörrar, knippsar sladdar, bäddar/tuggar sönder kläder, håller en vaken på natten, ett av deras varningsbett kan vara som en tamråttas men blir de förbannade och hugger till rejält är det bara in för att sy.

EXTREMT smarta djur. De kan klicker tränas som hundar. I krigsdrabbade länder aggerar de minletor, har nu även börjat tränas som mögel/knark/sjukdoms sökare och gör ett så fruktansvärt utmärkt jobb att det hela tiden ökas med nya utmaningar.
Det går inte att överlista en gp råtta de lär sig dina trix och testar alla dina gränser. Blir de väldigt tama som få blir så kan de hota din sambo, andra husdjur och familje medlemmar för att de ÄGER DIG du äger inte den.

Av ca 20 tal uppfödare med några fåtal seriösa och flertal tjäna pengar personer så är det 2 kvar i hela sverige som ännu föder upp. Ingen kvar i danmark och därifrån kommer de flesta gp djuren. Kanske säger lite.

Omplacerings gp kan du nog lätt hitta. Vet några som sökt nya hem till sina och nya omplacerings djur dyker upp hela tiden.
förutom det så kan man om man har tur övertala mig och marie att man är ett exxtremt seriöst, pålitligt och påläst hem. Då det är typ bara hon och jag som föder upp dom i sv ännu med undantag för Carina som dyker upp i skåne ibland. Och min hona bor nu med hennes hane.

Annars kan du söka i holland och importera de föder ännu upp lite mer aktivt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.