Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: annonser
Läst 3277 ggr
Schniigel
0

Amerikans Jordekorre?

Finns det någon som har Amerikanska Jordekorrar till salu eller vet var jag kan få tag på ett par?

zickan
0

Lite fel årstid just nu. Men zoo kan alltid ta hem ifrån imazoo om de är snälla.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Schniigel
1

Ja okej, Tack! Ska höra med en jag känner som jobbar i en djuraffär :)

Det kommer dock ta ett tag innan jag kan ta hem några eftersom jag har tänkt att  bygga en bur själv, Några förslag på inredning och mått?

zickan
0

Buren måste enligt lag vara 2kvm. Min har jag inrett med grenar, hyllplan för smådjur och trä hyllplan. Sedan massa små bon då de gärna flyttar runt och byter sovplats. Urgröpta kokosnötter, trähus, korgar/halmkorgar, fågelbon. osv

Schniigel
0

Ja jag hade för mig att måtten var så, ska göra om min klädkammare till Ekorrbur och lekrum för dom… Det där med kokosnötter verkade roligt, kan man ha levande växter hos dom och i så fall vilka? (så att dom inte är giftiga)

zickan
0

Jag är rätt usel på växter. Men vet att hibiskus är gott för ödlor iaf ;-).. Mina ekorrar äter på allt när de är ute speciellt kaktusarna så man får ha lite koll på dom.
Brukar plocka blåbär/lingon ris det uppskattas. Även maskrosor är gott.
Andra blommor kan man ju kolla i affärerna vad det står eller söka upp på internet. Har tyvärr usel koll. Allt som kommer in i buren kommer demoleras och fint knippsas av till att plockas iväg på annat håll eller boas med.

Schniigel
0

haha okej, jag får ta och läsa lite om olika växter då!

Hur många ekorrar rekomenderar du att man har? ett par  eller kan man kanske ha tre?

Schniigel
0

Är de vita ekorrarna föresten albino (har dom röda ögon?!)