Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettoff-topic
Läst 2110 ggr
Stj3rnfallet
0

OT - Vad gör man åt en tråkig sambo?

Hejsan!

Länge sedan jag var här.. Men är inte så ofta på iFokus nu för tiden. Jag har varit sugen nu ett tag på att skaffa mig råttor eller något igen, då jag saknar de jag hade otroligt mkt! Men min sambo är en riktigt tråkmåns, för han vill absolut inte ha råttor.. Eller något annat djur för den delen heller! Vi har ju 2 hundar, men förutom hundar så har råttor alltid varit mitt största intresse och jag har haft råttor till och från sedan jag var 10 år. Sen gjorde jag ett uppehåll efter att mina små och stora älsklingar gått bort. Nu börjar jag längta igen något fruktansvärt mkt och det bara kliar i fingrarna när jag ser söta råttungar på blocket! Men hur övertalar man en envis sambo som är lite smått rädd för råttor?

Jag har haft både "vanliga" råttor och Gp råttor.. Saknar det så otroligt mkt, för de är ju så mysiga djur!=) Så jag skulle verkligen behöva tips på hur man övertalar en tråkig sambo =) Haha, jag får inte skaffa någonting för honom och jag har alltid tyckt om att ha djur omkring mig! Djur är nog mitt absolut största intresse. Jag vill ju inte vara djurlös hela livet, bara för att han inte ärlika förtjust i djur som jag.. Hur gör man då? Man måste ju kompromissa lite, men han stenvägrar =(

Hjälp mig komma på ngt bra sätt att övertala honom!=)

Mvh//Sandra

DoD
0

Förhandla ;) jag vet inte hur ni bor men om ni har hus med något rum över så borde ju de funka? om inte så kan de vara svårt då folk som redan är mot råttor känner kisslukten av dom innan dom kissaat…

Min Sambo är allergisk så här blir de inget hårigt och sött :-/

Lyckatill!

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Stj3rnfallet
0

#1 Vi bor i lägenhet just nu. Jag är också pälsdjursallergiker från början, men vissa djur har alltid gått bra. Det är såå tråkigt med allergi! Jag får försöka hitta något sätt att övertala honom =) Men frågan är ju bara hur?

[Tearix]
0

ta med honom och kika på bebisråttor, (några som fått päls förstås) är han verkligen imun mot det? :)

[veralera]
0

Haha min pojkvän tänkte först kasta ut min kanin när vi flyttade ihop, "inga djur i mitt hus". Se där, nu har vi typ 50 st tillsammans…

Men håller med #3, kika på bebisråttor;) Eller bebischinchillor! Ännu sötare.

[Tassy]
0

Kompromissa.

Får du inga små söta djur kan du ju alltid stoppa honom i en bur Skrattande *Moahahah!*

zickan
0

Inte så mycket man kan göra. Går ju att försöka komprimissa lite. Men man ska nog akta sig för att skaffa nått svårare djur som lever länge. Oftast strular det till sig efter ett tag ändå och man måste välja mellan kille och djuret/en. Ser det dagligen :-(

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

gulzebra
0

Jag är så elak så jag säger dumpa Oskyldig Skämt åsido, men det hade då jag gjort iaf. En karl som sätter sin bekvämliget (=slippa ha djur i huset utan någon vettig anledning till det) före sin tjejs lycka är i mina ögon inte värd lite kattskit ens… Men that's just me :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

Och på tal om det förresten - "vill du inte se mig lycklig?" borde göra susen. Säger han ja så säger han ja till djur, säger han nej så maler du ner honom till köttfärs och köper djur ändå. Enkelt! :D

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

smurfan-13
0

Övertalning är något jag absolut inte tror på! Vill man ha en bra relation måste man trivas ihop och m de beslut man fattar som berör en båda (vilket djur ju gör).

Förklara vad det skulle betyda för dig att ha ett gäng råttor igen, men säg inget som "Älskar du mig inte?", "Vill du inte se mig lycklig" osv. Utan förklara istället för honom att du tycker det är viktigt att han är med i beslutet och att du inte vill köra över honom på något vis. Det var så jag fick våran jourhund att stanna ;)