Natalpäls råttor/möss
Vem köpte du av?. linus?
finns en ny natalmus i sv nu. en helsvart :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Nej köpte dom i en djuraffär, har svarat på alla natal annonser på repti men ingen hörde av sig så det blev dessa.
Bryr mig inte så mycket om färg, tycker dom är lite udda och charmiga men kommer användas som foder avel.
Hälsningar Malin
Mycket söt
Ska bli roligt få veta mer om dom sen och vill även se fler bilder. *Hoppas*
//M

Vad skiljer natalerna från råttor & möss? Eller påminner de mkt om varandra gällande skötsel, beteende, foder osv?
#5 de är lite mindre än råttor. större än möss. nästintill luktfria vilket gör dom till väldigt intressanta hos reptil ägare som föder avel. ger ofta även många ungar.
annars rätt lik sköttsel

#6 kan de bli lika tama o roliga som råttor/möss?
Det är ju lukten som gjorde att jag tröttnade på både råttor o möss. Saknar dock mössen massor
#7 de är ökända för att vara väldigt aggressiva tyvärr
Köpte du dem på soforpets är de syskon till de som jag hade, de var förvånansvärt trevliga, jag hade nästan väntant mig att de skulle hugga efter mig när jag hanterade dem.
#8 sofos pets ägs av min avlidne kompis familj. De är EXTREMT måna om sina djur så allt från den affären hanteras mycket. Djuren köps sällan in från imazoo.Oftast från privat uppfödare :-)
Har veterinär där till och från som har sin praktik bakom och har ofta tema kvällar dit man kan komma och ställa frågor til experter :-D
Toppen zoo affär! Men lite dyra om man måste betala fullt pris på saker.
Dom är från Sofor, trevlig butik, bra djurhållning.
Jag har redan hanterat dom lite lätt(se bilder), inge problem. Dock inga kel sjuka djur.
Hälsningar Malin