OT - Årets julklapp
Idag har det snöat nästan konstant här hos mig. Har inte blivit något på marken. Men tankarna på julafton kommer smygandes.
Vad är dina jul traditioner? Några julklappar du vill ha.
Och vad tror du årets julklapp kommer att bli?
Hur vanligt är det egentligen att ge bort ett djur i julklapp?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jag vill ha agilityhinder i julklapp! :D Och pengar… Pengar är alltid bra!
Jag hoppas att det inte är så vanligt som jag tror att ge bort djur i julklapp. Typ: "Här lilla margareta så har du en dvärghamster!" Dvärghamstren är kul i ca 3 min sedan får lilla Margareta en ny leksaksbil som är mkt roligare. Och hamstern glöms bort…
Ja, ni fattar kanske ;)

Jag och min sambo väntar ju bebis så någon julmat vet jag inte om jag kommer få i mig för magen kommer vara riktigt stor då. Annars brukar våra jular gå ut på att träffa släkten och äta så mycket som möjligt tills man spricker.
Jag tror att jag fick djur i julklapp två år i rad när jag var liten. Först undulater, sen en hamster. Jag fick en jättevacker liten dvärgfågelspindel av min sambo i födelsedagspresent i år.
Ingen aning om vad jag vill ha och vad jag ska ge bort i år. Har haft så mycket att tänka på.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#2 Åh! Grattis tll "barnväntandet"! 

#3 Tack tack!
Här kommer en bild på den filuren också. Den fick jag på något vis i födelsedagspresent också för jag fick ett graviditetstest av min tvillngsyster på födelsedagen, inslaget och fint. Hon kände på sig att jag var gravid, men jag anade det knappt. Inget vin den födelsedagskvällen.
Med Vänliga hälsningar

#4 Oj! Konstigt att din syrra visste det före dig! :P Men grattisgrattis! Vet du om det blir en tjej eller kille?
Här väntas det ju barn också, så mycket man har önskat sig i julklapp är väl relaterat ditt tror jag :P Mkt av den anledningen att man skall slippa tänka på att köpa de själv :P Så får man ju önska sig i julklapp och hoppas på att man får lite av det iallafall…
Brukar fira julen med släkten, pga skiljda föräldrar så blir det pappa och släkten på hans sida dagen innan julafton, detta för att slippa stressen på jul… Julafton vet jag inte riktigt hur den kommer se ut i år, för allt krockar för oss, när min syster och hennes nyblivna man ska fira med min familj i Sverige, och sedan har vi sambons familj som firar med hans släkt… Så vi kommer få dela på oss eller hur vi nu kommer göra, men så brukar de vara på jul.. Jobbiga är att vi har 2 mammor som är traditionsfreek verkligen.. suuuuuck….
Kan ju säga att tills nästa år så ska familjerna lära känna varandra så bra att dom kan fira jul ihop nästa år!!! Tänker ju inte ha sura miner eller slagsmål om vart deras barnbarn ska fira jul och inte.. usch men de är 1 år tills dess :P
Jag har fått djur i julklapp 3 ggr tror jag, min nuvarande hund va senaste, sedan va de när ja va liten som ja fick en hamster, och undelater…. Men tror inte att det är så vanligt ändå att man gör det :S
Det blir en otroligt lugn jul iallafall!!!
www.blueberryhedgehogs.com
Eftersom alla tänker mer på Liten än på mig antar jag att jag bara får bebissaker i julklapp… Men jag vill INTE ha bebis saker! Har redan så det räcker och blir över.
Jag hade gärna önskat mig typ en ny chinchilla eller nåt haha! Eller ett presentkort i en djuraffär… Tror min pojkvän kommer köpa något "djuraktigt":)
BTW Mikaela, behöver du bebiskläder?:P Jag har en hel svart sopsäck som är full med kläder som är för små till Mr A…
#7 ja de är första bebisen så kläder lär gå åt har ja fattat det som :P
Kom precis vad ja vill ha i julklapp, min hunds livmoders operation!
Tror knappast ja får de men visst drömma kan man ju =)
#8 Ja asså är du intresserad av kläder kan jag i stort sett skicka HUR MYCKET SOM HELST… meningen är att jag ska försöka lägga upp allt i sånna "1kronor"s annonser på tradera så någon kan bli lycklig, så ja… är du intresserad kan du få en lite hög… bara du betalar portot så:P
Vad är det för livmodersoperation?:O
#9 Operera bort livmodern på henne bara hehe…
Har Rottweiler tik som redan är sjuk så de räker och blir över, så vill ha bort den på henne eftersom att dom ligger högst i statistiken på att få just livmoderinflammation, och vi avlivade en tik i år pga det så vill bara att den ska bort… Men operationen KOSTAR massa pengar hehe…
Sparar just nu till en men de tar lite tid hehe..
Om inte tycker jag man kan ha frikort på sjukvården för djur med, så kan jag få det i julklapp, eller gratis veterinärvård i ett helt år :D Också en bra julklapp tycker jag….

#5 Nej, det blir en överaskning, men jag känner på mig att det är en pojk.
# Ja, det är synd att det är så dyrt att kastrera tikar. Frikort vore schysst, men jag tror inte att det är genomförbart, i så fall genom försäkringsbolagen för vetrinärer är ju privatföretag.
Med Vänliga hälsningar
Jag har en ny önskning! Sjusovare vill jag ha! Ska försöka tjata på mamma lite haha… Hon hatar iofs djur så de är nog enklare sagt än gjort…

Önskar mig nog mest levande sten, koraller och fisk till saltburken, har en detaljerad lista på vad jag ska ha där, och i vilken ordning fiskarna ska sakffas för att det ska fungera.
Annars får vi en för tidig julklapp om förhoppningsvis mindre än 2 v, då Drífa (siberian husky) får sina valpar. Blir det 3 behåller vi en, blir det 4 behåller vi 2, blir det fler får vi nån att sälja oxå!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
själv ska jag köpa en kattunge till sambon lagom till jul. det är väl det mest djuriga för får del i år..

Jag tänker snarare på min födelsedag än julafton, för jag fyller år den 4 December! Och jag kommer att önska mig en/två Korallfingergrodor! 
(eller såönskar jag mig terrarium mm på födelsedagen och grodorna på julafton!) 

Det där med att ge bort djur, har aldrig hänt mig. Men jag har "ofta" fått en pappersbit i julklapp och där brukar det stå typ "God Jul Sara önskar Mamma. Du har ju länge tjatat nu, så grattis! Du ska få en hamster" eller liknande 

Har för mig att min sambo berättat att han fick sin första skorpion, eller om det var fågelspindel i julklapp. Han var 14 då tror jag, så det var länge sedan. Sen blev det 250 spindlar till, men de fick han nog köpa själv :P
Med Vänliga hälsningar