Massa roligt...
Nu är det dags att sälja väck lite bebbar och annat, ge bud!!!:
0.0.2 Klippmarsvin Kerodon rupestris
2.1 Sugergliders
ORMAR
1.1 Rut-(Diamant)pyton Morelia Spilota Juv.:
25% Diamond, 25% Jungle, 50% Coastal
1.2 Dionesnok Elaphe Dione
0.0.9 Majsorm röda bebbar
2.0 Majsorm
0.0.5 Kungspyton
1st Kungssnok California
1.1 Markboa, Candoia carinata tasmai
SPINDEL:
0.0.1 Psalmopoeus irmina /SLINGS
0.0.1 Grammostola pulcheripes /SLINGS
SKÖLDPADDOR:
1.1 Rysk Landsköldpaddor
Priser får ni vid ett seriöst intresse!
mvh
Ante
www.lovenest.se
Kristianstad
sms: 0768-562504
Åå, jag bor också i Kristianstad (eller typ 15 minuter utanför)! Vet inte i hur många år jag velat ha en landsköldpadda!
Ett tag läste, läste och läste jag massor om de, för att hoppas skaffa en, men det blev inte av då. De brukar kosta så många tusen.
Vänta bara tills jag flyttat till större hus så kommer jag smyga in på natten och kidnappa era sugargliders MOAHAHA!
alltså, jag har undrar flera ggr, vad ÄR det här för djur? :D
på en av bilderna ser det ut som ett rockliknande djur, men den har ju små söta ben och hårt skal också. haha :D
Haha liknar sånna man hittar i gamla fossiler!
haha ja jag tycker den ser stentuff ut! :D
ögonen och benen sitter på rätta platser för att den ska se sådär riktigt ball ut
haha
Haha njä, ser lite för tråkigt ut för min smak… Ser rätt, "orörlig" ut haha, och inte direkt något man gosar med!

*ler*
he he he det är en sk. Dolksvans..
detta är den lilla arten som blir ca 50 cm lång med "svans"..
Ett riktigt roligt och intressant djur att studera..
Wtf? Åkte ni i tidsmaskin och hämta den eller vadårå?
#7 aha
häftigt!
Hur bor dom? Det är vattendjur va? Och vad äter dom? :D
Nyfiken här.
Wiki hjälper till!
"Dolksvansen ingår i en egen klass (xiphosura) inom leddjuren. Den är avlägset släkt med spindlar, och på längre håll med kräftdjur. Deras närmaste släkting tros vara den nu utdöda sjöskorpionen. Dolksvansen utvecklades under paleozoikumeran för 542-251 miljoner år sedan tillsammans med andra primitiva leddjur som till exempel trilobiter. De anses vara en av de äldsta marina leddjuren och kallas också för "levande fossil" eftersom de inte har utvecklats nämnvärt på de sista 350 till 400 miljoner åren."
:D häftigt verkligen med en djurart som funnits med så länge.
Haha, ja det finns verkligan massa godis hos Lovenest
man får se upp med att besöka sidan för ofta, det kan bli en dyr historia 

#7 har ni dolksvansar?! Seriöst! Visste inte att de fanns i fångenskap. Jag avgudade dem när jag var yngre, men hade nästan glömt bort dem nu. Kand u inte berätta mer om dem?!
Okej snälla.. förklara en gång till vad t.ex. 0.0.0 betyder? Vad betyder t,ex, 2.0.1?
Jag fick det förklarat en gång men fattade inte riktigt
hane.hona
och sist okönad var det :P
jag trodde det var unge hela tiden, men det kan ju va rätt på sätt o vis ;)
Haha ja oj glömde skriva det:P men ja hane.hona.okönad. Men på sätt och vis betyder ju det sista ungar, eftersom vuxna djur brukar man ju veta könen på:P
precis^^
Åh vad jag vill kidnappa ett par sugargliders!

*ler*
mohahahaha……….
tyvärr så sålde vi de sista dolksvansarna till Helsingborgs tropikariet..
Men en liten unge har jag inplastad i nyckelringen..
#11 Men Tassy då.. inte blir man fattig utav att komma hit och hälsa på, det kostar bara att åka härifrån.. mohahahaha………
#18 eller en trio??? *ler*
Haha ju fler desto bättre! Kidnappar gärna 10 stycken ifall jag kommer över så många någonstans;)
Haha xD
#19 jamen just det 
Den var jävligt bra "man blir inte fattig av att komma hit, bara av att åka härifrån" damn true.