Döda djur
När polisen kom in i den nedlagda zoobutiken på Tjörn möttes de av en otäck syn. Det låg döda djur i burar och akvarier. Alla hade de dött av svält och törst.
När polisen kom in i den nedlagda zoobutiken möttes de av en otäck syn.
Det låg döda djur i burar och akvarier.
Alla hade de dött av svält och törst.
Zoobutiken ligger i ett industriområde på Tjörn och anledningen att polisen tog sig in var mest en slump.
Polisen var på plats av helt annan anledning, men kontaktades av en fastighetsskötare som tyckte att det var något konstigt med butiken. Och visst var det så - där hittade polisen döda kaniner, marsvin, hamstrar och fåglar. Tre små möss gav livstecken ifrån sig och fick mat av polisen.
Djuraffären var stängd sedan en månad och hur länge sedan det var någon som sett till djuren vet man inte.
Butikens ägare säger till Göteborgs-Posten på nätet att hon haft kontakt med en tjej som skulle ta hand om djuren sedan butiken stängts för gott.
- Hon har uppenbarligen struntat i det. Just nu är jag ledsen, besviken och djävligt förbannad, säger ägaren till GP.
Hur djurplågeriet ska bedömas juridiskt tar polisen ställning till under tisdagen
Oh fy fan!! :( Har inga prd för detta..
Hälsningar Malin
Shit :-(.. Hur kan människor göra så.. man mår ju illa
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
jag vet av erfarenhet att det finns sånna människor. Mamma hade bett en "polare" att se efter växter och djur när vi åkte utomlands i två veckor för himla massa år sedan. När vi kom hem igen så fanns det knappt en grön växt i huset. hon hade inte vatit där över huvud taget… Att vi fick begrava marsvin och hamster behöver jag kanske inte tala om. Fiskar klarar sej tydligen inte heller hur länge som hellst utan mat.
men uch:(
Min blogg: SweGizmo.se
ush och fy 
men hur kan folk göra så?ibland tror man att det är folk som älskar djur, som skaffar djuraffärer och jobbar i dem.. men ibland känns det inte som det :/

Amen shit…
#3 Nej, vad hemskt! Beklagar!

Här står det lite till:
http://z3.invisionfree.com/Nya_KaninNet/index.php?showtopic=2420
men gu så hems vem gör såå
-Rasmus 🌈

JAG HAR LÄST OM DET OCH HÖRT PÅ RADION! DET ÄR HEMSKT! ;x
Jag läste också om detta i tidninge… Fy fan… Men allvarligt talat så är det nog inte ägarens fel, utan precis som hon säger - tjejen som sagt hon skulle ta hand om dem!
Precis som #3 säger, TYVÄRR finns det ju sånna människor…
Fan va onödigt. Jag skulle iofs inte anförtro mig åt tvivelaktiga människor… speciellt inte om det gällde en hel djuraffär. Inte ens mina växter, än mindre levande väsen (jo växter är också levande men men…)