Död snäcka?
Hur vet man om en snäcka är död? Jag fick en snäcka idag och det ser ut som att den har krypit in långt in i skalet så man ser den knappt. Är den död?
jag har haft en som dött. den torkade ut väldigt fort och luktade illa.
oftast kan snäckorna krypa in långt och vägra komma ut. spola lite vatten på skalet och några droppar inne i så tror den att det regnar och kommer troligen ut. annars kan man vänta och se. troligen lite stressad av resan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag sprayade så det var ganska blött runt den, men den kom inte ut. I morse luktade den som en gammal rutten räka så den måste ju ha vart död då, så jag slängde den.
ja luktar den illa var den nog död :-(
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Åh trist :(
Jag har ett antal lansdnäckor jag skänker bort. Om du är intresserad av en ny?

Om den lukat illa är den som sakt dör.De kan däremot krypa in långt i skalet och ligga och trycka där inne ett bra tag. De kan också kasla in sig med ett kalklager och gå i dvala. Trist att den dog.
Om du fick den idag så undar man ju om den fraktats på något vis som kan ha kylt ner den? Det är farligt med kyla för dem. De kan dö på en kvart om de blir för kalla (under 10 grader)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Det här är en jättegammal tråd.

Ja, det är det, det har då rätt i. Finns ingen mening med att leta upp gamla trådar och skriva i.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Oj, jisses. Såg inte det. Tittade under kategorierna, och så dök den upp.