tv4... kändisdjungeln
Blir så arg, när ska de ta ansvar för de program de visar och nu till och med producerar. Konstigt att djuren biter tillbaka och skriker när de behandlas på det här sättet- är det underhållning??
Jag håller med. Detta är det hittills värsta exemplet med djurplågeri som underhållning på svensk TV.
Jag har inte tittat på programmet, men jag har sett några klipp på Youtube, bland annat när dansbandsgubben vad han nu heter, skulle plocka upp sjöstjärnor ur fem olika kar. Det sista karet låg det en liten tigerpyton och två-tre mangrovesnokar i.
De sistnämnda måste väl ha varit fastlåsta på något sätt, för inte skulle de ligga kvar i det skitiga vattnet om de fått välja. Märkligt dessutom att använda en giftorm, visserligen inte högpotent, utan en bakgifttandad dock rätt aggressiv snok. Oansvarigt och rena djurplågeriet.
Artkännedomen är helt ofattbart låg. Den halvstora albino tigerpytonormen i första avsnittet kallade de för "majsboa". Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Jag tycker det är helt knäppt jag också. Jag hatar att se hur djuren behandlas i vissa tvpogram! Och vad är det för kul att se när de äter en kokt råtta, ödla, någon slags skalbagge och anktunga!? Herregud…
Jag har inte ens tittat på det, vad går det ut på??
Hälsningar Malin

#3 kändisar som ska överleva 16 dagar i djungeln. De måste göra mssor av utmaningar för att få mat och blabla, det känns lite som en konstig "wannabee" av robinson.

hehe de e inte kloka…..

Kändisdjungeln går på fyran nu. Det är en kille som ska typ ta stjärnor som sitter fast i varaner och dom är i en liten pool. I poolen finns det ormar också. Titta!

#6 Åh, nej Karlpetter blev biten av en ödla (orm tror jag). Hallå, vad tänker man med när man slänger ner en kille att gräva i en balja med varaner, leguaner och tigerpytons.
Angående mangrovesnokarna (giftiga) så är de inte fastlåsta. Jag har mailat tv4 och frågat om de har avlägsnade gifttänder, men fått väldigt otydliga svar. "Det är fem stycken från tv4 som håller koll på ormarna". Vaddå håller koll?!
Jag tycker att det är åt helvette att djur behandlas som skräp eller monster…. och i tv? Enlikt mig är väl underhållningsvärdet sisodär…eller nere på noll.
Bra TV4! Kul!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag såg lite på programmet idag hos en kompis, och det påminner mig ännu engång varför jag inte har någon tv hemma.
#7 Ormar med avlägsnade gifttänder finns väl inte i verkligheten? Det är väl mer en myt som bygger på något enstaka fall där någon stympat en orm så.
I Asien brukar "ormtjusare" sy ihop munnen på giftormar så att de ska gå att "bolla" med.
Min fundering om ormarna i programmet tejpats fast i karet kommer sig av att jag inte tror att de skulle ligga kvar där annars. Man ser på filmklippet en liten mangrovesnok som simmar, men de två större som huvudena sticker upp ur vattnet på, tror jag aldrig skulle stanna kvar där om de kunde sticka.
Jag har själv haft och hanterat mangrovesnokar och det är ingen lek.

nej de leker man inte precis med, iallafall inte mer än en gång hehe

#9 De har använt mangroveskokar fler gånger efter Thorleifavsnittet. De gångerna har de allafall inte varit fasttejpade. Jannike har legat inlåsta i kistor med vatten, kackerlackor och ormar (däribland mangrove). Omöjlikgt att "hålla koll" eftersom kistan var reglad. Vad skull man hinna göra. Risken fanns ju också att hon skulle råka klämma en orm och då skulle den inte bli glad. Har också haft mangrovesnok och den va elak!
#10 Tur att ett bett förmodligen inte skulle döda någon. Jag har ingen koll på HUR giftiga de är, men att de är giftiga råder ju inga tvivel om (i alla fall inte från oss, men uppenbarligen från tv4).
Att Karl-Petter blev biten tyder ju på att de som ansvara för djuren inte hinner göra ett smack.
Med Vänliga hälsningar
I det första programmet , (tror jag) Hällde dem ner och blandade stora ormar , ödlor och skalbaggar i en liten glasburk. Det var ***** dumt. Ödlorna blev helt bitna av dem stora , gröna baggarna.
Kändisdjungeln= det värsta jag någonsin sett på TV. Fruktansvärt DÅLIGT!

Ja, de baggar de släppte ner (minns inte det latinska namnet) är väldigt rovgiriga och bitska. Stackars ödlor!
Med Vänliga hälsningar

Kanske någon borde maila denna tråd till tv4? eller är de en dum ide?
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

#14 jag är övertygad att de får klagomål från många håll. Det är klart att man skulle kunna visa dem tråden.
Med Vänliga hälsningar

Jag tycker vi också kan visa dom denna tråd..
Om någon TV4 snubbe ser det här så SKÄMS PÅ ER!!
Jag hoppas verkligen någon från TV4 ser denna tråd!
Hur dom gör program är fruktansvärt!
Hälsningar Malin
Ja jag tycker det är konstigt hur dom behandlar djuren… Det känns liksom som att dom bara slänger i lite olika djur tillsammans, kan dom inte tänka på hur djuren mår av att trängas ihop när dom inte lever så tajt i naturen? Det är liksom som att dom inte respekterar djuren, vem har sagt att Leguaner, Varaner och Ormar trivs med simma i samma lilla pool?
Det är djurplågeri om och om igen de få gånger jag har sett det där skitprogrammet.
Av de jag sett så var det väl värst igår. Djur som slängs ner i en "bassäng" där det inte går att ta sig ut och blir lyfta i svansen och sedan kastas i vattnet igen. M.m
Och då har jag säkert missat en massa annat elakt de har hittat på i det där programmet.
En fråga, trivs verkligen gröna leguaner i vatten? Jag har då bara lärt mig att de är trädlevande..? Någon som vet? Jag har sett leguaner simma men tror inte det var samma slags.

samma fråga ang varanen..lever inte de på land ..hmm..visst kan de säkert simma men det är ju inte meningen att de ska ligga i en stor bassääng med vatten över huvudet.
Jag tycker det programmet är bra. Jag har faktist inte tänkt på det sättet att djuren faktist utsätts för djurplågeri. Kanske för att jag inte gillar reptiler och småkryp. Men nu när jag tänker efter så är det inte direkt snällt mot djuren.
#22 Men bara för att man inte illar djuren ifråga kan man ju inte acceptera att de misshandlas och plågas, eller?
Om vi som håller reptiler, insekter och arachnider skulle hantera djuren på det där viset här hemma så skulle vi bli åtalade, bötfällda och belagda med djurförbud.

#23 Ja, vi skulle åka vit så det visslar om det.
#18 #20 #21 Djuren blir väldigt stressade av att mosas ner tillsammans. Varaner och leguaner kan simma, de kan välja att ligga och dra sig i vattnet, men att de tvingas ner i en balja tillsammans är en helt annan sak.
Med Vänliga hälsningar
#24 ok det är bra att veta :) Nej känns ju hemskt att behandla dem så…
#23 Vart skrev jag att jag inte bryr mig om djuren?! Jag skrev att jag inte gillar dom sorternas djur men när jag tänkte efter så kom jag på att dom nog inte var så snälla mot djuren.
Jag ser sällan på tv, men råkade se ett avsnitt av detta då dom hällde ner x antal reptiler i grumligt vatten inkl. leguaner O_o
Att leguaner kan simma tror jag säkert men detta är väl endå inte rätt miljö eller hantering för någon utav arterna dom hävde i bassängen.
Och sedan blev ju dessa uppryckta och hängande i svansen. 
≧◔◡◔≦

#27 Naturligtvis inte. Det är ju helt oacceptabelt att hantera djuren på dethär viset. Det är stressande och respektlöst mot dem, och ine helt ofarligt för deltagarna.
Nu har ju TV4 svarat mig i ett mail att de har 5 stycken från tv4 som håller koll på djuren. Vart var de när Karl-petter blev biten? Han de kanske inte fram och hugga tag i djuret innan det bet honom? Löjligt. Även om de hade 100 pers som höll koll så skulle ingen hunnit göra någonting. Bitsåret han fick var ju vindrigt, men jag lovar, djuren kan orsaka större skador än så, och jag tycker att de har sin fulla rätt.
Med Vänliga hälsningar
det finns ju mycket djurplågeri att bli upprörd över. anledningen till att jag uppmärksammade detta är ju att det sänds över hela sverige på bästa sändningstid, och man beter sig som om det vore okej att göra så med djuren. de har försvarat sig själva många gånger angående att tittare trodde de var i en studio osv, men inte ens nämnt djurplågeriet, det ÄR många som har klagat på det.
Varför ens titta på skiten? Såg första avsnittet själv, när de mosade ner en massa djur i en kupa över huvudet på nån gubbe. Det räckte för min del, min lilla tittarsiffra får de inte till den där skiten.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
är dom ens i en djungel
???
-Rasmus 🌈
Ja jag slutade se så fort jag såg avsnittet med poolen med grumligt vatten… där gick gränsen för mig. Jag är inte heller världens reptilfantast men djur är ju alltid djur. Är väl ingen som tänkt att man skulle kunna göra samma sak med pälsdjur i samma storlek?

Ja, idag hade de ju pälsdjur med i avsnittet för första gången. Små flygpungekorrar som blev livrädda och skrek för sitt liv.
Med Vänliga hälsningar
:O vad gjorde dom? Nu blev jag ju nyfiket arg
Bara namnet fick mig att bli ointresserad av programmet, och nu har jag ännu en anledning att undvika det
Hoppas fler blir bitna om de fortsätter plåga djur på dessa vis. Gärna några av producenterna.
_No way! Yes way!

#34 Jannike stack ner handeni rör med djur…de var kolsvart så hon såg ingenting men klämmde förmodligen till dem lite för de såg inte glada ut.
Med Vänliga hälsningar
Jag har bara sett korta snuttar av programmet när det varit reklam på andra kanaler, det verkar ju inte ett dugg bra varesig dom misshandlar djur eller ej.
Hälsningar Malin
#36 okej :/
#37 nej det är ju egentligen ett ganska uselt program..
stakars den där kakaduan som siter fast skedjad den kan ju inte röra sig….
-Rasmus 🌈
Tittarombudsmannen har nu sett tråden….
#40 hur vet du det?
jag har skickat ett email & fått svar. Tyckte dem borde se tråden.
Har de kommenterat?
typ "jag har kollat….."
det märks väl antar jag om de tar åt sej…

Då vet vi att dom har sett den, och då vet vi också att hon/han inte bryr sig om djur… :(
#46 Nja, det är ju tittarombudsmannen det handlar om. Han har inget mandat att ändra på något, utan ska bara ta emot och vidarebefordra kritik.

Nåväl, nu är ju säsongen slut i allafall, men till nästa år hoppas jag att de har tänkt över dethär en aning.
Med Vänliga hälsningar
#48 Verkligen

#47 Jaha okej…
#48 Om det blir något nästa år! :P Jag hoppas att det inte blir det. Och om det blir det så hoppas jag att det blir förbättringar

Skulle kunna tänka mig att det blir en säsong till.
Med Vänliga hälsningar

Man borde kunna anmäla dem ansvariga för djurplågeri och producenterna!!!!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#52 Jo, men då måste man veta vilka de är. Dessutom så tror jag att de får feta advokater. Det är nog svårt att sätta dit dem.
Med Vänliga hälsningar
#52 Dessutom lär det inte fungera eftersom det inte spelats in i Sverige. Det gäller väl tyvärr inte samma lagar.

#54 Nej, så är det ju. Det har du rätt i.
Med Vänliga hälsningar
#54 Jag undrar om det någonsin är prövat? Det skulle ju vara intressant att utröna huruvida det är lagstiftningen i Sverige eller i det land de befinner sig i under inspelningarna som ska gälla när det handlar om ett program som ska sändas i svensk TV.

#56 sant.
Med Vänliga hälsningar
#56 Det är ju en rätt intressant tanke faktiskt.
#56 Jag har fått svar på den frågan nu.
"Det är landets lagar där man befinner sig som gäller. Men jag håller verkligen med dig om att produktionsbolagetborde visa så god smak att de vid inspelning för sändning i svensk TV följer svenska regler och svenska grundläggande etsika värderingar."
vad är en tittar ombudsman egentligen
-Rasmus 🌈
Vad jag förstått så har inte programmet blivit någon vidare succe så de lär väl inte göra någon fortsättning men vad vet jag… Och ska jag vara ärlig så tror jag också att de fått alldeles för mycket klagomål för att ens kunna fortsätta med det, men vad vet jag…
Har inte sett på det mer än någon minut, det enda jag såg var någon för mig totalt okänd "Modell" som gick runt och putade med pattarna i en liten bikini.
SOm någon ovanstående sa - wannabe robinson, fast sämre. Mycket sämre. En värdelös kopia av en annen lika värdelös serie.