Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 3885 ggr
HextremO
0

Axelot

Jag såg en bild på detta väldigt drak/fantasi liknande djuret och föll ganska fort.

Men har inte tänkt så mkt på dom sen dess förns jag råkade springa på 3 st 1 svart och 2 vita..

Och jag har stora funderingar på att köpa en av dom vita el ska dom vara två?

Men vet inte någonting om dessa djur och hittar ingen direkt information om hur dom ska bo, mat eller skötsel alls.

Någon som haft dessa och kan berätta lite hur dom är som husdjur och vad dom kräver?

zickan
0

http://www.axolotl.org/

Bra sida med info. sedan har du akvariefiskar iFokus.

Jätte fina djur. jag har haft och vill ha igen men hittar inge. behöver ganska stort och äter andra fiskar, kan äta andra axolotlar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

enbartmalin
0

Dom blir väldigt stora och ska ha stort akvarie.

Så först och främst ska du ha ett ca 200 liters akvarie.

Hälsningar Malin

HextremO
0

Har kollat den sidan, men är lite trög på englskan så jag fick inte fram så mkt.

Hur stora blir dom? har läst att dom blir mellan 30-34 cm men sällan blir så stora i fångenskap, stämmer det?

Jag har ett par akvarium att välja mellan, men vet inte volymen på dom, Vdad är ungefärliga mått på ett 200 l akvarium? Så som jag fattade de som som behöver dom mer botten yta än höjd om ni förstår vad jag menar? Ska dom ha så dom kan krypa upp på land eller är dom helt vattenlevande?

Vad äter dom förutom fiskar eller är det bara fiskar?

enbartmalin
0

Dom blir rejält stora ja. Jag var sugen på sådan tidigare, men när jag läste på om dom insåg jag att dom krävde mycket större än jag tänkt. Precis som andra djur är dom små och söta i affären.

Även om dom sällan blir så stora i fångenskap måste du räkna med att dom bli så stora eftersom chansen finns.

Längden vet jag inte, men skulle tro att det behövs iaf en meter för att dom ska må bra i vuxen ålder. Djupet måste ju vara större än själva djuret så den kan "svänga". Som du skrev krävs inte så mycket höjd eftersom dom håller sig på botten, men det finns inte så många akvarium som är låga så det kvitta :P

Resten får du faktiskt läsa dig fram till på den sidan.

Hälsningar Malin

Mantissa
0

Dom behöver inte en landdel, de är 100% vattenlevande hela livet.

Lycka till!

johax70
0

Såg tre stycken idag på Djurkompaniet i Johanneslund (Vällingby). Väldigt fina!

FunkyShrimp
0

hör runt på akvariefisk.ifokus! ^^