jirdar
i morse när jag kom upp satt det en jird på golvet o tittade på mej. dom hade tuggat ett hål i burbottnen. Men efter ca 5 minuters jagande så fick jag tag i den och satte in den i buren. Och det är nu som det märkliga händer, de parar sej. Eller, ja det ser ut som de gör det i alla fall. Men de ska va två hanar ju, kanske är det ett rangbråk då?
Tänkte jaga ifatt dom senare idag och faktiskt kolla vad det är för kön på dom. den ena har jag sett med säkerhet vara en hane flera gånger. men den andra är blygare och låter sej inte tittas på på det viset.
Det är rangmuck ;)
Hälsningar Malin
jag har tittat på dom nu och de ser inte lika dana ut. den ena har en svart plupp där bak..
kan inte du försöka fota dina flickor. dessa är ju nya djur och jag tyckte det var jätte svårt att se. fick titta flera gånger..
Det är som att könsbestämma gerbiler och det tycker inte jag är speciellt svårt, det är jag som könsbestämmt dina och jag tror inte det är fel.
Fota dom och lägg upp så får vi se :)
Hälsningar Malin
har stressat dom tillräckligt för stunden. gör det lite senare i så fall:P
#5 Gör det när det passar :)
Hälsningar Malin
Färgen på pluppen har ingen betydelse, det är kulornas vara eller icke vara som är frågan 
Hur ser de ut när de "parar" sig? Rider de varandra på ryggen? isåfall är det rangmuck…
Om ena står och putar med rumpan i vädret och den andra glider in under svansen på denna och juckar, så får du bebisar snart… 
mina har ingen pung alls som man kan prata om. men det är nog endå ett längre avstånd än vad det va på din jird..
Vid en snabb blick har inte mina så mycket mer än lurv de heller, men som sagt, avståndet är en bra indikator på hur det står till.