Höst väder
Nu är det riktigt höst väder. I morse stod min termometer på -5 när jag klev upp lite innan kl 6. Fick akut sätta på värmen så golv värmen skulle tina upp mina stackars frusna djur. Slängde på en värme matta till igelkottarna så de fick värme lite fortare. Lär ta ett tag att värma min panna.
Ekorrarna segare än normalt och några råttor har fått snuva. Hann med lite roibost te till dom innan jag packade de som skulle lämnas av i stan för vidar transport mot skåne.
Hur ser det ut hemma hos er?. har djuren börjat känna av vintern?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Hundarna är lyckliga att det äntligen blir svalt! Höstträningen kan börja!
Övriga djur märker inget än, möjligen skäggagamen, som funderar på tidig dvala, trots att han har samma temp som vanligt. Han är dock en gammelman, 11 år.
Djurrummet är varmt pga alla terrarielampor. Har dock slutat ha fönstret öppet, vädrar bara ur kortare stunder.
Måste dock byta karantänställe, då kallvinden uppe börjar bli kall på riktigt. Det blir bara lite varmare än ute där, så det blir till att fundera…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ska dra igång min värmematta för iglisarna nu snart och även fixa iordning sovställen lite bättre. Har fixat en förvaringslåda med hjul under sängen med filtar i :D dock måste jag göra en slags trappa upp på nåt vis ifall de ska kunna ta sig in och ut.

Här hemma är de lika varm/kallt året om så inte mer än reptilerna har väll reagerat på årstden (är mörkare).. Annars så händer inte mycke hemma hos mig, jag pluggar och donar.
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

Frost i gräset på mornarna och galna hundar på långturen idag. Annars är det nog mattes influensa som gör att vi känner av hösten :P
förra veckan såg jag några skämda snöflingor trilla ner ifrån det blå hemma i norr
det var dock högst tillfälligt, borta på 5 min typ..
En liten fråga, sover de igelkottar ni har hemma i ide? Eller är det därför ni ser till att det är en bra temperatur för att dom inte ska börja gå i ide??
Jag har ju inga exotiska djur så jag tycker det är värst när det börjar bli kallt. Alla andra har päls (katterna + maken) och jag är helt utan 
#6 de får inte gå i ide eftersom de inte vaknar igen då.
så det gäller att ösa på med värme när vintern kommer!^^
finns mycket att läsa om afrikanska pygméigelkottar på igelkott.ifokus.se om du är intresserad 
#7 jag ska läsa :D
#8 do it! :D
ett par råttor är lite snoriga. men inget märkvärdigt. fast det beror ju på att jag behöver vädra ur vardagsrummet ett par gånger om dan för att de inte ska lukta..
Jodå, här känns det av… En av kaninerna har börjat fälla sommarpälsen, kan snart bygga en ny kanin av all päls
Andra kaninen lär väl börja fälla snart hon med, men det går lite segare för henne iom att hon bor i kokvrån, kylan når inte in dit lika mycket som i rummet.
Har inte märkt av nåt på nåt annat djur dock :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Igår höströjde jag bland mina djur. Jag dvalade, städade terrarier och inventerade lite. Alla fjärilslarver är puppade och redo inför vintern. Visst känner man att det blivit höst.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler