Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 1850 ggr
MajaL
0

Säljer afrikanska landsnäckor!

Jo, jag tog hand om några a. fulicha för en tid sedan, då de inte hade det så bra där de bodde enligt personen jag fick de från.

Nu har de bott här och vuxit till sig, och jag har inte riktigt plats att ha alla kvar.

Nu säljer jag de för 50kr/st (så jag vet at de får ett bra hem), de är födda i början av detta året är jag ganska säker på. De är inte färdigväxta.

De är lättskötta, trevliga, harmoniska och stillsamma djur. Är ganska avkopplande att titta på de. :)

Allt de behöver är en låg vattenskål/vattenflaska med sugpropp (de är vana vid flaska). De uppskattar ett bad i bland, om man vill skämma bort de lite. :)

Annars är det matning med diverse grönsaker och vegetabilier som jäller. Sedan ska alltid kalk (helst sepiaskal, sån som finns att de fåglar, kostar ca 15kr) som de ska ha tillgång till alltid, så de kan bygga upp sitt skal.

Bästa boningen är i terrarie av glas, eller dyligt som går att hålla ganska hög fuktighet i, de är vana vid ca 60-70 på hygrometern.

Hör av dig om du är intresserad eller har frågor! Mån om vart de hamnar. De kan skickas, men portot står köparen för! :)

Jag finns även att nå på min vanliga e-mail: Violblomma@gmail.com

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

zickan
0

putt

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.