Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: mässor-möten-utställningar
Läst 2761 ggr
zickan
0

Expo syd mässan 29/08 -2009

Nu drar det snart ihop sig för expot i kristianstad. Mässan är mestadels för reptiler och liknande. Men i flera år har det vistas gangare och andra exotiskadjur på mässorna.
Tyvärr har nya reglerna över hur man får hålla djuren gjort att många inte längre tar med så mycket än reptiler.
Men det kan finnas guldkorn ändå att få titta på. Hur många här inne finns det risk att jag kommer stöta på ;-)

Ska ni köpa något, eller kanske sälja?. Jag ska mest dit för att titta runt lite och umgås med folk på vägen dit.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fireant
0

Lovenest finns på plats..

Vi kommer även att visa upp exotiska djur som är till salu (via bilder)..

Har du kommit på några bra namn på dina klippor Zickan?

mohahaha

enbartmalin
0

Jag tror jag kommer upp men tar inte med mig djuren jag har tillsalu.

Hälsningar Malin

monsi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas komma dit.

Måste spana runt lite o hälsa på bla Ante.

Problem är min kära sambo.Obestämd

Jag vill inte ha Klipppyton eller någon annan orm eller ödla, okej en halsbands leguan kan man nog klämma in eller de söta kenguru mössen som han blev förtjust i på en anna mässaGlad

Men inget annat.

Men jag har precis fått en kise bäbis så ja ni fattar nog , han är smart Flört

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[peter54]
0

Jag åker alltid ner, trots att jag har 148 mil tur och retur, eftersom det är Sveriges bästa mässa i sitt slag. Glad

zickan
0

Jo lång resa blir det :-/.. Men oftast är det värt resan. Jag hoppas att göra kap på nån fin råtta.. Haha.. lite fel plats att kolla på men många fina kan det finnas.

Ladyinred
0

jag är på jakt efter nilråttor, såg att det såldes där för några år sedan. kanske de kan finnas igen….

xcess
0

Jag ska dit, plånboken åker med, får se om något åker med hem (utöver div foder)

enbartmalin
0

Är någon intresserad av Jirdar, sebramöss eller pygmémöss har jag till salu och kan ta med till expo syd :)

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

ska du göra dej av med dina jirdar? tyckte de va riktigt fina, men kan inte ett dyft om dom…

enbartmalin
0

Nej det finns fler jirdar ;) Mina är inte tillsalu för alla pengar i världen ;)

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

lite nyfiken. va kostar dom?

Ladyinred
0

håller på o läser på nu lite utifall att… ;)

enbartmalin
0

150/st, just nu är det brara 2 kvar och dom säljes ju tillsammans :)

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

oh, kan jag tinga dom då?

e de hanar eller honor föesten? håller på o kollar upp vad de e för typ av djur o kommit fram till att de e gerbiler som vill klättra om jag fattat de rätt… så ett högt hemmagjort terrarie med plats för mycket spån o sitthyllor tror jag verkar optimalt…

enbartmalin
0

PMar dig :)

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

Gör så :)

enbartmalin
0

#16 Done =)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Jirdarna är nu tingade :)

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

hihi ja av MEJ! :D

zickan
0

Kön och pris på pygme mössen?

Köpte ju två honor av ante. Men ene honan var dum i huvudet och grävde sig under matskålen. Allt rasade och hon blev platt. Så jag har en tjej som vill ha sällskap. Tänkte försöka få ihop ca 10 djur. Lite roligare med fler så man kan få se dom mer.

enbartmalin
0

#20 Mina är ju avlade med honor från antes linje. :) Jag har bara hanar tillsalu..

Hälsningar Malin

[Tearix]
0

Min kollega undrar, om någon har pygmé jerboer till salu ;P

enbartmalin
0

#22 Haha lycka till :P Om det är den rasen jag tänker på som är lika stora som pygmémöss(Och då inte J.J) så får h*n importera utan tvekan. Dom finns inte i sverige.

Hälsningar Malin

monsi
0

Vilka är tiderna? Någon som har koll?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

zickan
0

#23 jag hittade två tjejer som en behövde omplacera oga sjudom så det löser sig :-).. min tjej får två nya tjejkompisar till sällskap.

Tiderna står på tf amazonas hemsida. Sök på namnet på google. Jag kan inte lägga upp länkl just nu. Sitter redan på tåget mot skåne.
Tror det är vanligt tid ca 11-15 eller liknande

enbartmalin
0

#25 har du/har du haft Pygmé Jerboa och då inte Jaculus jaculus vi pratar om? =)

11-15 är det som Zickan skrev.

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

#25 nja ända till skåne ska du ju inte nu :P

zickan
0

skrev svar till fel tråd.. menade att jag har hittat två pygmemus tjejer så min tjej hemma får sällskap. men de mår inte bra. får se om de ens överlever hem :-/.. ene honan är gravt benbakssvag och andra käns med lite ranglig så vi får se. förhoppningsvis piggnar de till med lite lugn och ro.

enbartmalin
0

#28 du kunde ju tagit en hane av mig annars, då haed du ju fått sällskap till henne i mängder efter någon vecka ;D

Hälsningar Malin

zickan
0

haha jo men du sa ju att de var släkt med antes. det är ju onödigt att börja med inavel. vill hellre ha bara honor ett tag till

enbartmalin
0

#30 Inte min äldsta hane, han är så vitt jag vet helt obesläktad. :)

Hälsningar Malin