OT- Fuckade människor
På första sidan står det:
"Välkommen till hatadjur.se
Hatadjur.se är föreningen MMD:s hemsida. Vi är en förening som jobbar för att utrota alla djur i Sverige, och på sikt i världen."
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Det där kan väl inte vara allvar? Någon tycker att det är kul att larva sig.
Människor kan inte existera utan djur. Exempelvis menar vetenskapen att människan dör ut på fem år utan pollinerande insekter.
Växter kan heller inte existera utan exempelvis nedbrytare som maskar, gråsuggor, jordbakterier osv och utan växter dör allt djurliv inklusive människor ut.
Detta tror jag alla inser och därför tror jag inte att den där sajten kan vara på allvar.
Zickan, du ger tyvärr dom reklam nu… :(
Hälsningar Malin
Jag vet att jag ger dom reklam. Men den sidan ska ju polisanmälas så den läggs nog ned snart.
Det kan ju inte vara seriöst.
Man får hoppas att det inte är det.
Hälsningar Malin
Asch, det är fejk ändå. Bara att läsa och garva åt roligheterna 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Det är en skämtsida, den har gunnits hur länge som helst :D
Skamt eller inte… jag tycker inte det var roligt iaf.
#7 Jag håller med dig där emma, verkligen inte kul.
Hälsningar Malin
Zickan!!!
du måste skämta om du tror att det är på allvar!!!
Se det som en monty python sketch i hemsideformat!
Det säger ganska mycket mer om de personerna som blir upprörda än om de som gör sidan!!
#9 vem säger att jag tror det är på allvar :-P
Tycker sidan bara är totalt bisarr och borde stängas ned. Hade jag trott det var på allvar hade jag aldrig lagt upp en länk här inne om det.
Jag har inte så dålig humor som vissa kanske har som tycker det kan va kul med den typen av sinnessjuk humor.
Jag tyckte det var ganska underhållande! (man märker ju att det är ett skämt, men om det skulle vara på riktigt så skulle det endå vara skrattretande hur patetiskt det är!) Just kommentaren att de skulle ha fått "statligt bidrag" visar ju sannerligen att hemsidan är ett stort skämt.´
Enbart loggan är ju en parodi så det skriker om det!
Nu ska jag läsa igenom allt de har skrivit och skratta åt det.
Vänta nu.. nu har jag läst igenom nästan hela sidan.. den verkar ju seriös i vissa delar, med en massa intervjuer och allt? O.o
Nästan så den är lite scary. Vissa grejjer är enormt skrattretande som att de kallar djur "elaka och konspiratoriska" osv, men vissa saker är väldigt oroande..
#12 precis det jag hakade upp mig på. Det låter lite för seriöst på vissa bitar. Men det kan inte vara seriöst. Sverige är nog lite för mycket djur vänner för att en sådan sak skulle kunna gå igenom.
Därför tycker jag inte skämtet är så kul längre pga vissa texter om man läser lite mer ingående. Framsidan känns som ett skämt. Och visst kan man skratta åt det. Men innehållet känns inte lika roande. Mer sinnesjukt.
På sidan tar dom upp en sak som jag försökte föra en diskussion om innan. Átt det är väldigt stor del av djurägarna som har depprission, bokstavsproblem osv. 8 av 10 djurägare söker psykisk hjälp någon gång under sitt liv.
Varför tror du att den skall stängas av en polisanmälan!
Det finns ingenting på den sidan som är.
1. rasistiskt eller hets mot folkgrupp
2. mot homosexuella
3. ingenstans att de skall förstöra eller hota personer.
I sverige finns ngt som heter yttrandefrihet,
det innebär att du fär säga, skriva eller uttrycka dig i media, bara du inte strider mot de ovan uppräknade sakerna.
Sedan kan de som yttras vara hur korkat som helst, men det har inget med saken att göra.
14"
tror du att det är korrekt fakta de tar upp på den sidan!!!
då tror du väl på at det är 15378 djurarter som kan döda människor i sverige.
Vilket kanske kan vara sant om man räknar in att man kanske sätter en skalbagge i halsen och kvävs.
och börja inte med ditt psykiska om att de flesta djurägare har mentala problem, om du tänker ett steg längr så har säkert 95% av sveriges befolkning ngn gån under sitt liv haft husdjur i någon form vilket i ditt resonemang skulle innebära att ca 8miljoner människor skulle ha mentala problem
#16 Det råkar faktiskt vara så att de flesta människor har gått igenom åtminståne en period i sitt liv där han/hon har mått psykiskt dåligt.
Jag tror att det kan ligga en hel del sanning i det #14 säger. Det är ju självklart inte något man ska ta alldeles ordagrant, och dessutom så säger hon/han tydligt att "en väldigt stor del av alla djurägare" har haft någon slags depression, inte ALLA djurägare. Och hur mycket "en väldigt stor del" är är ju relativt. Det betyder inte exakt "95 %" som du så fint uttrycker det.
Och att 8 av 10 djurägare söker psykisk hjälp någon gång i sitt liv är ju en till sak att ta med i beräkningen men det är också ett helt annat påstående(låter dessutom som en riktig undersökning) och har fortfarande inget med "95%" att göra.
Och bara för att man håller med om en sak betyder ju inte det att man håller med om ALLT som står på den sidan. Det var ju ett väldigt barnsligt påstående.
Som om jag skulle hålla med om att "huskatten är en av sveriges mest onda varelser" bara för att jag håller med om vad som sades i #14.
över hälften i min umgänges/bekantskaps krets har nån form av diagnos som stör det dagliga livet i olika utstreckning. Ex som många har är adhd, aschberger, bipolär, hjärtfel (som går under kategorin utvecklingsstörning) , schitzofreni mm. flera har även olika självskadebeteenden på grund av ångest så som ätstörningar, suicidehandlingar eller självmedecinering i form av alkohol och droger.
jag tror inte att jag råkat hitta dessa få udda människor i samhället utan att det är så här det ser ut helt enkelt.
Går tydligen inte att hålla en debatt utan att det vänds mot en!
Jag skrev att det säkert är runt 95% som haft djur ngn gång under livet.
Om man vänder på det kan man ju säga att 8 av 10 personer som har cykel har ngn gång haft mentala problem.
Mentala problem har ingen koppling till vad du äger.
finns möjligtvis en del väldigt skygga individer som tyr sig till sina husdjur då de inte vågar träffa människor, men den gruppen är extremt liten
16#
självklart har säkert alla människor gått igenom flera svåra perioder i livet, men vad har det med djur att göra! Jag skrev bara att iom att nästan alla har haft djur ngn gång så faller hennes resonemang.
18#
Nej det är inte så det ser ut i samhället, med ditt resonemang skulle hälften av sveriges befolkning vara sjuka!
Du förstår säkert det orimliga i ditt påstående,
sedan tror jag att personer med liknande typer av handikapp söker sig till varandra. Tex via nätet.
jo de e sant. man hittar nog varandra på nåt märkligt vis. i övrigt så sitter inte jag på forum för "handikappade" människor så jag söker mej inte aktivt till dom.
men det är väldigt många som får diagnosen adhd idag. det är en väldigt uppmärksammad sjukdom. och långt fler skulle säkert få den om de bara kollade upp sej…
Jag inta kollat in på sidan än och är inte säker på om jag vill heller. Men kan ju säga så här, jag har en hel del ångest och depressioner som cirkulerar i huvet på mig, hade inte jag haft mina djur så hade jag aldrig orkat med livet. Så djuren är en livskraft för många med nån form av störning/handikapp eller liknande, det kan vara jättefarligt att börja säga att djur ska utrotass för det innebär att den tryggheten skulle försvinna (omöjligt att genomföra men rent teoretiskt), för mig är det jättejobbigt att höra spydiga komentarer om mina djur, ens om det bara är på skoj. Det tyder på bristande respekt för andra och att man skiter i hur folk kan påverkas av något så litet.
Folk som säjer att katten är sveriges ondaste varelse skulle träffa min katt, inte ens när han är arg bits eller klöser han, man kan behandla honom som man vill (och han är inte en ragdoll eller en mjukiskatt) alla som har träffat honom älskar honom. Till och med min pappa som nästan brukar sikta på katter ute med bilen.
Jag blir jättelessen när jag läser trådar här inne och på andra fokussidor och andra sidor överlag hur en viss djurgrupp inte förtjänar att leva bara för att folk är rädda för dom eller inte förstår dom. Det var en tjej på iller i fokus som sålde sin illerkille som hon nyss tagit över från ett hem där han vanvårdades, hon trivdes jättebra med honom och han var exemplarisk med hennes dotter. Men på grund av vad folk runt omkring henne tyckte om illrar så valde hon att omplacera honom.
Det är inte rättvist att göra på det sättet. Det spelar ingen roll att det inte är på allvar, det finns där, står där och hånar en. Det förbättrar inte precis exempelvis min psyiska hälsa att få se såna negativa saker och höra såna nedvärderande ord.
Som jag sa, det spelar ingen roll att det är på skoj, för texten finns där och skriker hur idiotiska alla djurägare är.
#16 vad hände med yttrande friheten ;-).. jag får väl visst diskutera sjukdomar och problem om jag vill. eller hur. min tråd också dessutom och bryr mig inte om det spårar ifrån samtalsämnet. är det någon som tar illa vid så pma mig så slutar jag.
Jag tycker det är intressant och ger mig gärna in i mer diskussion om det.