Billiga terrarium/akvarium?
Jag undrar lite om det finns någon mer sida än blocket och repti.net där folk kan sälja billiga terrarium och akvarium. Tycker det är extremt dyra begagnade på blocket och inte så många här nere i västra götaland på repti.
Grejen är den att jag ska ha dem till möss och behöver därför egentligen bara ett nästan helt i glas, enkelt, gärna med lysramp men behöver egentligen inga tillbehör. Och har inte råd att lägga 1000-2000 kr när jag bara behöver ett enkelt till mina möss. Borde ju gå att hitta något enkelt runt 500 kr?! :S
Måtten bör ligga runt minst 50x50x50 men gärna större på längden eller höjden. Några tips??
det är mest repti.net som är den större sidan att hitta billiga terrarium. dock så vill ju alla ha pengar just nu så inget käns billigt i år.
bygga själv funkar det med :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jo, har funderat på att bygga själv men vad brukar man få ge för glasskivor ungefär??? Och finns nån bra instruktion, jag är inte sååå händig av mig ;p
Glasskivor är billigt :) men ska du bygga själv är akvarium att föredra då, mycket lätttare.
Hälsningar Malin
#3 Jo, et terrarium vågar jag inte ens ge mig på!! ;D
Men att bygga akvarium är ju faktiskt väldigt lätt. Vill du inte ge dig på bygge kan du be en glasmästare bygga ett i exakt den storlek du vill ha, men då får du ju också räkna med jobb kostnader.
Hälsningar Malin
#5 Ja, ska kolla på detta! :D
Det måste ju nästan va billigare o bättre o bygga sjläv eller även anlita glasmästare än att köpa färdigt akvarium. Eller? Och sen bara köpa tillbehör om man ksa ha fiskar i också… Ska höra mig för hos någon glasmästare men imorgon tänkte jag åka på hornbach o inhandla ett akvarium till att börja med! :)
Det blir lite billigare att köpa av glasmästare men inte jätte mycket. :)
Hälsningar Malin
Okej! :p Inte värt då kankse..
Mja, kolla med din närmsta glasmästare och avgör själv. Jämför med ny priser i butik, jämför man med beg. så är det ju inte så billigt :)
Hälsningar Malin

Vart bor du? Jag har ett 240 liters akvarium som inte är helt tätt för fiskar att sälja. Bor ca 6 mil norr om sthlm.
#10 Det är nog lite lång om jag förstått SaraOhrn rätt, hon bor nedanför göteborg.
Hälsningar Malin

Ja det var ju lite väl långt! :-) Om någon annan är intresserad som bor närmare så är det bara att PMa. Nu står det bara och tar plats!
#12 ett tips är att annonsera på mus.ifokus, gerbiler.ifokus och på reptiler.ifokus ;)
Hälsningar Malin

Jo, har gjort det :-)
har ett helglasat terrarium som jag själv har haft möss i som ligger, Finns i eskilstuna
#15 Läs hela tråden är du snäll ;)
Hälsningar Malin