Sugarglider på rymmen i sthlm?
Hörde av min mamma att hon läst om en suggis på rymmen i stockholm, någon som hört mer om detta?

hm…stackars liten. Undrar hur den kunde rymma från första början.
Det finns väl inte JÄTTE många som håller dem i stockholm så någon borde väl sakna den?
Detta kanske är yttligare en idiot som tror man kan ha dem som hundar i parken.
Hoppas det löser sig för den lilla
#2 "Detta kanske är yttligare en idiot som tror man kan ha dem som hundar i parken."
Eller så är den expert på att rymma, jag tycker inte du ska ha förutfattade meningar. Vad som hälst kan ha hänt.
Hälsningar Malin

Ja jag menar inte att jag tror det är det jag säger bara att jag inte hoppas det, har sett flera annonser nyligen med fär personer verkar tro att de ka ta med sin nya suggis till parken.
#4 Är suger glidern tam kan man väl göra det? Precis som folk tar med sig sina råttor eller kaniner.
Hälsningar Malin
Kommer inte åt länken just nu. Men det sugisen som var på rymmen finns på skansen och kommer placeras ut till en bra djurpark.
man kan säkert ta med sina sugisar på semester. de blir riktigt tama. men inge snällt att sätta på sele och bort kan det gå ibland. Så smartast är att hålla dom inlåsta
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#5 fast eftersom de alal är flyktdjur tycker inte jag man ska ha några såna djur fritt utan sele, omde rymmer är de döda på ett nafs…

Det finns ju koppel att köpa till flygpungekorrar, Vilket jag tycker är fruktansvärt med tanke på hur skadade de blir när de väl blir skrämda och försöker hoppa. Har läst om kopplen på amerikanskt forum.
Har man en sele som går att fästa på ett bra sätt är det väl inget fel i att ha det på dem? Jag hade alltid mina råttor lösa när jag var ute med dem, men skulle inte se något fel i att ha dem i sele om de lärt sig gå i dem. På vilket sätt får flygpungekorrarna hemska skador av sina selar, vad är det för selar de har haft?

http://www.sugarglider63.com/leash.html (tog bara denna som exempel vidriga bilder, samt flera komentarer kan man söka på själv)
De selar jag har sett på webshoopar är vanliga 8 selar som till råtta eller kanin. Bara att man döpt om dem till sugarglider leash.
De fräcka med dessa internett affärer är att de kallar dem för "safe leash" osv