Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 2005 ggr
Rafflan
0

Stor bur säljes!

Säljer nu 1 st trä bur som skulle funka utmärkt till bla. degusar, råttor, mf.l. Byggd av en snickare för att användas till just gnagare. Det finns 3 hyllplan i buren, hela framsidan är täckt med nät varav halva går att öppna. Buren är lätt att städa, i botten finns en plåt låda som skyddar träet. Hyllplanen går lätt att byta ut när dom börjar bli slitna.

Mått: h 95, b 75, d 45

Jag har använd burarna som extra/reserv burar för chinchillor, dom gnager väldigt mkt på plast burarna men i den här buren har dom inte lyckats gnagit sönder nåt alls, buren hel och bra.

Den är inte lackad invändigt då jag inte har behövt göra det…

Pris: 400:-

Om ni undrar nåt är det bara att fråga :D

Ursäkta dom dåliga bilderna, mobil kamera, digital kameran har styvfarsan. Kan ta bättre bilder vid seriöst intresse ;)

OBS: Buren finns att hämta i Kungsör eller i närheten! :)

zickan
0

Måste tyvärr pointera att degusar gnagar väldigt mycket. Så man bör nog inte ha djur som gnagar på trä för mycket. Lite trisst med att buren går åt så fort ;-)

Kan inte komma på något djur nu som den skulle passa. Är lite liten för exotiska djur. Kanske bra chinchilla bur.
Testa att lägg ut den på undulat och papegojor iFokus. Kan tänka mig att det skulle kunna bli en bra fågel bur till små fåglar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Rafflan
0

Den är för liten till chinchillor, därför den var reserv men då chinchillor är gnagare som råttor och degusar å mina chinchillor inte lyckats gangit sig ut skulle den nog funka till råtta å degus med ;)

zickan
0

Nja.. haft både chinchilla och degus. Degusarna var maskiner som tog sig ur bur efter bur på sin jakt efter frihet. Medans chinchillorna mest gnagade på hyllplan och inredning för att hålla tänderna i trim.
Är lite olika på djur med.

De mesta exotiska djur ska ju egentligen ha 2kvm som minsta yta. De vanligaste som chinchilla och degu har ju blivit så vanliga att jbv gjort husdjurs mått och inte längre djurparks mått.

enbartmalin
0

Som Zickan sa, Degusar tar sig igenom allt, lika så råttor. Chinchillor är mycket lättare att ha i bur.

Hälsningar Malin

zickan
0

Skulle kunna tänka mig att ha en sådan bur till mina finkar dock.

Rafflan
0

#5 hehe ja vilket djur ägaren vill använda den till är väl upp till var å en, som sagt råttor, degusar mf.l ;)

smurfan-13
0

Den är laglig för 2 degus, men frågan är om de skulle vara så nöjda att de inte försökte ta sig ur… ;)

Jag har degus i en träbur och det går jättebra, om man bara ser till att de är nöjda. Så fort de tycker att jag varit för tråkig för länge gnager de sönder något. :P Men om det inte finns några direkta kanter  att ta tag i så, skulle den säkerligen funka bra till ett par degus som får vara ute mkt. :)

Rafflan
0

putt putt för denna bur ;)