Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettgambiansk-jättekindpåsråtta
Läst 1316 ggr
gulzebra
0

Bitande GP-råtta

Fick pm på ett annat forum som jag inte kunde svara på, är det nån här som kan?

Citerar pm:et;
"Saken är den att jag köpte en GP råtta från en vän som inte kunde ha henne kvar. Hon är jätte snäll och så. Men, min vän uteslöt en detalj, hon bits! Så fort det är fingrar och tår framme, så gör hon inget undantag, hon biter till, bara så där. Det är snudd på att jag eller någon i samma rum som henne måste ha skor på sig.

Jag och min syster har nu haft tur att hon inte bitit hårt. Men pojkvännen och brorsonen hade inte lika mycket tur. Min pojkvän satt och spelade när han blev biten i tån och brorsonen blev biten när han sov då han hade handen utanför sängkanten.

Hon är inte agresiv på något sätt. Ändå blir det så här. Jag vill inte utsätta någon mer för att bli biten. Jag vet vad jag ska göra för att inte bli biten, men en dag kanske det blir jag också. Sen sa min mor att ska jag behålla henne så är det Bara Jag som får pyssla med råttan, ingen annan.

Min fråga är, vad är bäst att göra?"

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

zickan
0

Rätt intressant. Aldrig hört en gp som gått på fötter och händer på det sättet.
Skulle tippa på att illeruppfostran skulle kunna passa. Säga aj skrika, höga röster, grabba tag i nack skinnet och fya, vattenspruta, salt på händerna eller nått annat som smakar riktigt illa.
Känns mycket som en uppfostrings sak. Gp råttan testar sina gränser och styr lite mer över hemmet än vad den borde få tillåtelse till.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.