Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettbilder-videoklipp
Läst 3739 ggr
velepa1986
0

Vad är de här??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De här djuret fick min syrra i en räkpåse hon köpte. Vad i helsike är de för något?

Kanske inte alls hör hema här men jag visste inte vart ja skulle skriva..

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

martensson
0

LOL!!  Vilken grej alltså!!!! Ingen aning vad det kan vara. En exotisk snorgärs kanske ,hehe!

niffen
0

Fy sjutton vad häftigt!! Har ni sparat den?  :D  Nån sorts fisk/mal(algätare)-liknande grej är det iaf… Men jag är rätt så dålig på "vilda" fiskar :P

zickan
0

ni kan enkelt stämma de som sålde räkorna och få ersättning ;-)

Påminer väldigt mycket om en sjöhäst. Samma mönster, mun, nos, ögon och mönster på kroppen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

AndreasS
0

Vid första anblicken ser det ut som en snorgärs men tror som Zickan säger att det är en sjöhäst.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

niffen
0

Den är skitcool iaf!  :D

Och vill ni ha lite extra pengar så, ja… Be om ersättning  ^^

Fireant
0

Jag har också massa fotos på sådana djur som även de kommer ifrån räkpåsar..

har dem på min mobil men jag ska lägga in dem i datorn så skickar jag lite bilder..

har pratat med en kille ifrån england och han misstänkte att det är en sorts algätare..

som sagt bilder kommer snart..

velepa1986
0

#3 Sjöhäst funderade jag oxå på, såg lite å ut!

Hm.. funderar på att klaga, skicka mejl eller nåt ! Men frågan är om de är till någon nytta, om dom ens kommer att svara..

Sandra

Besök gärna

FunkyShrimp
0

#7 dom bör svara, annars får de dåligt rykte^^
Och det vill man ju inte ha.

Mizzi
0

Sjöhäst tänkte jag också på först, men då skullen den vara mer böjd i kroppen liksom s formad och ha längre nos.

Jag tror nog mer på en mal av något slag.

zickan
0

#9 nja. så går inte att se heller. En sjöhäst kan räta ut hela kroppen i livet. Tänk då på vad som skulle kunna hända om de dog i den utsträckta ställningen och stelnade. Eller ha legat så den blev mer rak och stelnat där. Typ fastnat i nätet och hängt upp och ned. Då blir de raka med.

Skulle man sedan stänga igen munnen som den där döde verkar ha öppen. Så kommer den se ut som en kortnosad sjöhäst. Lever i medelhavet etc. Sällsynt men finns i nordsjön.

Men det går ju inte att vara säker om man inte skickar in den.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zantor
0

håller på d zickan säjjerGlad

Ladyinred
0

med tanke på de kalla vatten som de fiskar räkor i så tror jag mer på en simpa eller till o med på en ung stör.

ZorroR
0

Ser ut som en japansk-drake!!! 8D

Mizzi
0

" 12 just därför jag inte tror på sjöhäst heller för dom lever i varmare och grundare vatten vad jag vet.

Linda-J
0

vilket märke var det på påsen?

Ladyinred
0

tror inte man kommer ihåg sånt efter nästan ett år…

smurfan-13
0

Nån sjöhäst är det då inte iaf. Sen så odlas ju många räkor i varmare vatten, så bara för att det är räkor är dte inte sagt att det är kallevande.

Har dock ingen bra gissning på vad för fisk det är, man behöver ju veta vilket hav räkorna kommer från för att kunna svara på det.

Linda-J
0

hade jag hittat en sådan sak i min påse skulle jag i alla fall ha kommit ihåg det Flört

frågan går även in i vart räkorna odlas?? vet man märket så kan man spåra odlingen och ev få svar på frågan ovan

velepa1986
0

#15 de kommer jag inte ihåg.. Kan kolla med syster om hon minns för de va hennes "räk"påse

Sandra

Besök gärna

Trollhassel
0

Skicka in den eller en bild till naturhistoriska. De kommer säkert att kunna svara på vad det är för ett djur.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Mezzzanina
0

Jag skulle också just föreslå att du frågade Naturhistoriska riksmuseet.Jag har själv skrivit dit och frågat om olika stenar som jag haft liggande som jag var osäker på vad det var för stenar.Jag fick svar som jag var jätte nöjd med.Tror de skulle tycka det vore kul om du skickade in en bild på ditt räk-djur!

Bushmaster
0

Det ser helt klart ut som en Atlantstör de är extremt rödlistade och utrotningshotade!

Mvh

Mats

Trollhassel
0

Om Mats har rätt gör du nog bäst i att skicka in den.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

carcharodon
0

Jag skulle säga att det är en knot, pga knölarna längs kroppen och huvudets form. Om man söker på knotfisk eller tex fenknot på google så ser man likheterna.

Atlantstör tror jag inte det är, tittar man på ögonen på fisken är de mycket större än vad de är hos atlantstör.

Mezzzanina
0

Jag håller med om att det kan vara en knot.De äter dessutom kräftdjur.

Läs här:

Knot