Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: gambiansk-jättekindpåsråtta
Läst 1534 ggr
[Tearix]
0

smarta djur del 7 -gp råttor

fiffiluren
0

den såg jag, det är superbra, de har jättefina relationer till sina djur och råttorna får ju absolut stimulering, de verkar glada också :) De får en jättefin relation till sina tränare också så de har inga problem att ha dom lösa utomhus och de håller sig till tränaren.

där värdesätter de råttorna högre än många hundar, tänk om folk i sverige skulle kunna börja fatta det också, vad råttor klarar av och hur interligenta de är (pratar både GP och tamråttor här)

hittade lite filmer om minråttor på youtube som visar från samma ställe hur de gör och så vidare.

Apopo del ett

Apopo del två

Det finns några filmer om det här men dom här tycker jag är bland de bästa.

enbartmalin
0

Det har varit uppe på diskution men jag vet inte om det har legat nån video uppe :)

Hälsningar Malin

niffen
0

Jag måste nästan spara ner det där klippet på min dator!
GP-råttor blir mer och mer populära, även om många forfarande inte vet vad det är… Skoj, tycker jag! Skrattande

Min Alva finns ju också på den där sidan, fast under hjärnkontorets frågelåda… Och Gulzebra's Anders har ju vart med på Animal Planet (discovery channel?).

Jag vill se mer av GP-råttorna!

zickan
0

vad kul. Den där delen har inte jag sett :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

gulzebra
0

#3: Discovery channel. Fast jag såg korta klipp från det på youtube och då var det på Animal Planet, så det sänds väl inte bara på just Discovery channel antar jag - de har ju ett par kanaler liksom… Skrattande

Anders har för övrigt även varit med på lokalnyheterna i Stockholm och i Lattjo Lajban Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

fiffiluren
0

jag har blivit mer och mer sugen på å skaffa en gp, men det får bli om några år då man har pengar och eget boende :) Förståss.

#3 jag såg alva i hjärnkontoret, tycker hon uppförde sig exemplariskt (i bild iaf :P). hur sparar man ner klippet på datorn?

[Tearix]
0

jag önskar jag vågade. skulle vara kul att åtminstone träffa en. men jag är så hemskt allergisk mot vanliga tamråttor. och tror inte jag skulle kunna uppfostra en gp ;)

enbartmalin
0

#7 men då borde du skaffa jird, dom är mer alergi vänliga som gerbiler men mer i storlek som råttor. :)

Hälsningar Malin