Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: allmänt
Läst 2703 ggr
Emelie-tex
0

Vill veta lite om afrikanska pygmemöss

hur stort behöver de?

Vad ska de ha för burar?

Vad gillar de att göra?

Vad ska de ha i buren?

Och sen lite allmän info om dem skulle jag uppskatta Skrattande

DoD
0

Om du använder sökfunktionen och söker på pygmemus borde du hitta den fakta du söker!

Mvh Millan

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Emelie-tex
0

#1 det ända jag hittar är till salu, ingen fakta tråd. Det var därför jag skrev och frågade.

Ladyinred
0

inne på zoonen finns det flera artiklar om dom.

enbartmalin
0

Googla dom först och främst, för det du frågat om räcker knappast för att införskaffa mössen.

hur stort behöver de?

Enligt lag ska dom ha 0,5kvm i bootten area, kortaste sidan 50cm(tror jag) minsta hjöjd är 1 meter. Det är dock lagen inte deras behöv.

Vad ska de ha för burar?

Terrarium om du inte har kunskapen om att fixa annat

Vad gillar de att göra?

Vad möss brukar gilla, klättra, äta, sova, gömma sig osv

Vad ska de ha i buren?

Hus, pinnar mat/vatten så klart, gömmslen.. Ja lite vad du kan komma på helt enkelt.

Hälsningar Malin

Emelie-tex
0

#4 Tack för svar, jag har inte tänkt att skaffa några än på länge :-) Var bara nyfiken Skrattande

niffen
0

Jag har för mig att det finns en artikel inne på Mus iFokus. Vi borde låna den hit…

junilla
0

Fick mina pygmeer för någon dag sedan och de är otroligt roliga djur att titta på Skrattande använder ett terrarium 125x50x50 och det tycker jag är lagom, de är väldigt aktiva under kvällen och natten, de behöver mycket utrymme trots sin ringa storlek!

Har inrett halva terrariumet med aspflis sen andra halvan med chinchilla sand, sen på sidorna har jag byggt upp hyllplan med stegar till.

Har även hus, halm, gömslen…fast de är riktigt duktiga på att gömma sig själva med…alla tre hade grävt ner sig under matskålen idag…Tungan ute

Även ett mini, mini hjul sådan där hamsterboll fast i hjulform och den minsta som finns att köpa, det blev snabbt deras favorit Skrattande alla 3 springer tillsammans ibland.

Självklart har jag även mat och så en liiiten skål med vatten!

Ladyinred
0

jäklar vilket jätte terrarie. du kommer få plats med en hel koloni där :D

Vippelicious
0

#8 Visa bild!! :D:D:D

Medarbetare på fantasy.ifokus

junilla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild, ska inreda hyllplanen med hus tänkte jag Tungan ute

enbartmalin
0

Snyggt :)

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

lite tomt i terrariet, men det går ju att ordna :)

junilla
0

jajemän det skall bli mera i det =)

Ladyinred
0

roligt att ha en så stor bur att få inreda. hade ett mega akvarie när jag hade vanliga möss. lite samma princip med inredning då:)

Ceciliaolucifer
0

Vad fint dom har fått det Junilla!!! :)

junilla
0

tack har försökt inreda det så bra som möjligt…ska bara fixa lite med hyllplanen och så =)