Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettoff-topic
Läst 1520 ggr
niffen
0

OT Tandvärk

För första gången i mitt liv har jag tandvärk som fan nu… Jag har väl haft tandvärk som bebbe när tänderna kom, men nu alltså….
På nederkäken, längst in på vänster sida, under tandköttet längst bak gör det skitont!

Vad har jag gjort? Har jag inte fått alla tänder än? Kan man få sina visdomständer fast man bara är 15 år gammal?

Jag har aldrig haft problem med mina tänder annars, jag har aldrig i mitt liv haft ett enda hål eller något liknande så jag är förvånad att jag får såhär ont nu…
Det började igår lite svagt och gjorde mer ont när jag tryckte på det och nu gör det ont även om jag inte gör något.

Ska jag äta en alvedon, tror ni det hjälper?

Måste få klaga och fråga lite, usch, det här är inge kul… Tur att man är ensam hemma slipper ingen störa en i alla fall…

FunkyShrimp
0

är nog en visdomstand ja :P
går nog inte att göra så mkt åt än att vänta tills den växer ut.
man kan ju dra ut dom med

DoD
0

Visdomständer är livet ;) Mina är nästan framme nu å jag är 18!

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

FunkyShrimp
0

mina har inte kommit än :D jag är 20

enbartmalin
0

Jag fick mina visdomständer när jag var 19-21, ja det stämmer 19-21, under 2 år växte mina visdomständer till och från, kunde ha konstant tandvärk i månader med några uppehåll. Vissa dagar kunde jag inte ens prata.

Jag lider med dig niffen!!

Hälsningar Malin

niffen
0

Uscha… Jag som hört värsta skräckhistorierna om visdomständer….
Jag mosade en alvedon, blandade med en droppe vatten och smetade ut på en bit kompress och satt och tuggade på det, då hjälpte det faktiskt lite, men nu börjar det komma tillbaka…

Jag tittade i spegeln och det var lite "svullet" där bakom sista tanden, så antingen är det värsta infektionen (vilket inte är så troligt iom att jag sköter mina tänder väldigt bra Skrikandes) eller så är det någon tand som kommer fram.

Det finns väl vissa som inte får visdomständerna alls, va?

FunkyShrimp
0

#5 jo en dels visdomständer växer inte fram. Jag hoppas nog på att jag är en av dom :P
blir trångt om dom ska fram :P och ont

enbartmalin
0

#5 Mitt råd, lev på värktabletter, men prova OLIKA för alla funkar inte alltid. Jag brukar ta panodil*Stavas?* till allt och det funkar bra, men till visdomständerna krävdes alvedon för min del.

Nästa råd, ta isbit och tyck in den längst in och tryck ihop lite lätt med isbiten mot det ömma så klart, det bedövar.

Hälsningar Malin