Någon som gillar zebror!? Titta hit!
Hej jag är en tjej på 13 vintrar som gillar zebror, är det någon mer som gillar zebror?
Skriv isåfall någon komentar! Det skulle vara kul om någon mer än bara jag gillade zebror!
Jag gillar hästar och åsnor. Så det faller rätt naturligt att jag gillar zebror också. Men jag räknas kanske inte. Jag gillar det mesta.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
jo jättekul känner du någon mer som gillar zebror??
Skulle gissa att flera här inne tycker om zebror. Gillar man ett exotiskt djur så gillar man de flesta.
Den bild/ zebra som jag verkligen är fachinerad över, är den zebrahästen. Hälften helvit hälften zebra.
Dumt natt försöka para olika arter. Men intressant att resultatet kan bli sådär. Som att den nästan glömt byxorna i garderoben.
hahah mm, men om du känner någon mer säg till om det här innlägget är du snäll! Vi kanske kan bli några stycken iallafall.

Jag skulle inte vilja ha en zebra, men visst gillar jag dem, speciellt grevyzebror (Equus grevyi).
ok, jag vill ha en zebra!
Fast det är ju omöjligt…
Nöjer du dig med en hybrid så är det nog inte omöjligt :)
Det finns flera i sverige vad jag vet som har blandningar mellan häst/zebra. Det var någon här för ett halvår sen kanske som hade en hemsida med massa bilder och text om deras halvzebra. Dom hade en liten gård med flera djur, däribland den här halvzebran och dens föräldrar också, tror jag!
Någon som känner igen sig? Länk till den sidan gärna då!

#6 omöjligt? var inte en sån pessimist! min kompis jovan har en zebra på sin gård utanför sjöbo. om du charmar honom kanske han är beredd att sälja
vi som är hans vänner skulle bli glada, för efter att han skaffade den där zebran har han inte haft tid att umgås med oss. han ringer inte, skriver inte brev, faxar inte, hör inte av sig alls faktiskt. så snälla, ta den jävla randiga hästen.
Men häst+zebra. är inte det mule? eller är jag ute och cyklar?
En mula är en hybrid mellan ett häststo och en åsnehingst. Motsvarande omvänt, alltså åsnesto och hästhingst kallas mulåsna.
Jag har hört om en "zonkey", alltså korsning mellan en zebra och en åsna;
http://www.hogtorp.com/bsp.html
Korsning mellan häst och zebra heter nog bara zebrahäst;
http://sydsvenskan.se/varlden/article248406/Vad-blir-det-om-man-korsar-en-hast-och-en-zebra.html
ne
kanske inte OMÖJLIGT men…

Jag gillar zebror men skulle inte vilja ha en själv. Att rida/köra en zebra eller en zebroid (korsning mellan zebra och annat hästdjur) är ungefär som att rida en nyinriden unghäst som alldrig blir säkrare. Det är såklart mycket instinkt i dem. Fast vackra är de.
Så vitt jag vet finns det endast 4 st zebroider i sverige (och en svenskfödd i finland), alla är korsningar mellan åsnesto och zebrahingst. Men finns det någon som har en zorse (häst+zebra) så skulle det vara jätteintressant att komma i kontakt med dem.
Jag har skrivit endel om zebror och zebroider på min hemsida, fast den handlar mest om åsnor och mulor. kolla in:

Jag gillar zebror jätte mycke!
Dom är oerhört vackra!
Gillar du zebrömöss ;) lättare att få tag på :P
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
#13 Är du sugen så får du ju jättegärna skriva en artikel åt oss också *flört, flört* 
Eller om jag får låna material från din sida och skriva en själv :)

#15 du får rippa texten rakt av om du vill, bara du skriver eller länkar till var den kommer ifrån
Zebror har alltid varit intressanta. Långt fram i framtiden , kanske jag ska försöka få tag i Zebror och Strutsar.
kul….