Jordekorrar sökes
Skulle gärna vilja få kontakt med en som föder upp Jordekorrar eftersom jag väldigt gärna skulle vilja ha en eller två som husdjur
Skulle nog vara enklare om vilken art jordekorre du söker?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Sibirisk gar val att fa tag pa lite overallt? Vet inga uppfodare dock.
Jag har letat runt lite på internet och kommigt fram till att en sibirisk skulle vara perfekt för mig.
Emmajo, jag undrar bara vart i sverige man kan få tag på en..
#6 Det är som EmmaJo skrev dom finns lite överallt i sverige. Det är ju inte direkt så att dom endast är lagliga eller föds upp i ett visst län.
Hälsningar Malin
Ja, precis vart kan jag val inte saga direkt… du far val leta helt enkelt? Har sett manga pa blocket forut och pa zoonen ocksa.
Sibiriska jordekorren finns med på imazoos orginal lista. ALla zoo affärer som är kopplade med imazoo kan ta hem. Men det är inte alla som är snälla nog och tar hem så man får flörta lite med personalen.
Vet inte vart du bor men i sthlm(vega/vega baren) Ligger en zoo affär som brukar sälja sibiriska par. De tar även hem om det finns hon leverantören.
Fireant har men tror inte han har ungar just nu. Jag har 4 st och hoppas på nån unge i år men vet inte om grabben varit så duktig på att flörta.
Sedan finns det nog några till som har sibiriska här inne. Känner till en till som föder upp men han är inte online så mycket just nu.
Tack för hjälpen, upskattar det verkligen :)
Hur har det gått?
inte bra alls
lite trisst. Men det verkar lite små segt på att hitta nått just nu. Tror inte det har fötts några ekorrar ännu. Kommer nog finnas några leverans klara mot hösten får man hoppas.
Jag skulle kunna tänka mig några till också av sibirisk jordekorre. Speciellt en till albino hona.

Sök i Danmark, där är de vanliga.
Finns till och med ett danskt jordekorrforum där du kan hitta säljes annonser.
Vi hade två amerikanska vita jordekorrar, men de är näst intill omöjliga att få tag på igen.
sibirisk och amerikansk jordekorre är väl samma sak?
De vita är inte så svåra att få tag på. Har själv en som jag fick tag på över en vecka. Kostade dock 2500. Men är inte så svårt att få tag på bara man har pengar.

#16 Är det så?
Vet att jag frågade om en saken här på forumet för länge sedan men inte fick något svar.
För jag har inte förstått vad skillnaden är, de ser likadana ut men priset skiljer sig ju med ett par tusen.
De amerikanska bruna har kostat 2000 kr vi betalade också 2500 kr för våra vita och jag har inte hittat någon efter det.
De sibiriska kostar 400-800 kr där jag har tittat och de brukar finnas på djuraffärerna runt om i skåne i alla fall.
jag vet inte. på de info håll jag har hittat så är det exakt samma info om de båda två. söker jag på sibirisk så får jag alltid upp amerikansk.
Har du latinska namnet för amerikansk?
Jag har betalat 3-2500 för sibirisk. Den vite beställde jag via min kompis chef. Fick hem från imazoo. Imazoo har nästan alltid sibirisk albino. Dock mer hanar än honor. Sedan tar ju zoo affären mer och därav blir det dyrare.
Nu fick jag min inte för 2500. Men jag får inte säga vad jag köpte honom för.
De andra har jag hittat på zoonen annons. En uppfödare som jag lärde känna för ca 2-3 år sedan, där jag köpte först ena tjejen. Men sedan övertog jag resten av hennes med varav en tjej inte fungerade alls i flocken och såldes till en ensam hane i samma län.

Annons på blocket idag.
http://www.blocket.se/kristianstad/Sibiriska_Jordekorrar_22673444.htm?ca=15&w=3

En till annons idag.