Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 1077 ggr
emmeb
0

Råtthjälpen - Egyptisk Gerboa?

Hej!

Jag är kontaktperson för föreningen Råtthjälpen (www.ratthjalpen.se) och nu har jag fått in ett mail om en egyptisk gerboa (?).

Tamråttor är mig grej - jag var tvungen att googla för att få fram vilket djur  det rör sig om så som ni förstår är jag inte den bästa att hjälpa, därav detta meddelande.

Enligt mailet är han troligtvis insmugglad, jag vet inte hur de antar det då informationen i mailet var knapphändig. Han har dessutom löss vilket jag bad dem att försöka behandla med Stronghold, då det är receptbelagt så hoppas jag att de tar honom till en veterinär som kollar igenom djuret.

Är det någon här som kan hjälpa mig? Gerboan ligger alltså ute för omplacering och bör få komma till någon med erfarenheter av detta djur då han verkar ha gått igenom en del.

Hör av dig om du besitter kunskap kring detta djur!

Fireant
0

hej..

Vi har 10års erfarenhet utav dessa djur och har fortfarande dessa djur här hemma..

Det finns många underarter utav dem men de vanligaste är Jaculus Orientalis (JO) och Jaculus Jaculus (JJ)…

JO kallas även Great Jerboa

JJ = Lesser Jerboa

Så ring gärna till oss för info om dem så hjälper vi gärna till!!!

mvh

Ante
www.lovenest.se
0768-562504

emmeb
0

Saken är ju den att jag har ingen möjlighet att ta den själv. Ni har ingen möjlighet att ta er an denna lilla varelse? Jag kan absolut inget om dem eller har tänkt mig att ta på mig mer omplaceringar utan vill hjälpa honom att få ett nytt hem trots att vi egentligen endast finns till för tamråttor.

Fireant
0

jo, visst kan vi det, frågan är bara vart han finns nu..

vi bor i skåne, kristianstad..

mvh
Ante