Min GP Stitch
Jag skulle vilja presentera mitt hjärtegryn Stitch
Han är född i norger i slutet på förra året och kom till mig när han var 8 veckor gammal.
Som dom flesta gp-ägare vet så är det ingen dans på rosor att uppfostra och äga en mini gangster.
Min lilla prins hittar dagligen på alla möjliga hyss.
och just nu är han mitt uppe i en period och ibland vill jag bara göra mig av med honom. Men jag vet ju att han innerst inne är en väldigt go "liten" råtta.
Men jag tror att tamråttorna som han bor tillsammans med hjälper till mkt att hålla honom lugn.
Laddar upp några bilder på min sötnos
Första gången i sele och han är bara så söt

haha naaw :)
Trevligt med bilder på GP, det är ju trotts allt en favorit här inne! ;)
Lägg gärna upp en på månadens bild tävling! :)
Hälsningar Malin
#5 ja det är lite dåligt med bilder. men här finns det massor med bilder. : ) visserligen är många bara ett gråttsträck men men..
okej. de ska jag göra : )
Åhh.. gud vad skoj med fler gp råttor. En riktigt liten underbar sak :-)
Det är precis det samma här. Mina tamråttor hjälper till att aktivera min tjej och därmed är hon lugnare när hon bor med dom.
Men de kan vara lite påfrestande så hon pendlar mellan egen till deras.
Just nu har hon en liten period med att total vägra att lyssna. Hon brukar bli så när hon är arg. Men kan inte direkt komma på något på siste tiden som skulle ha gjort henne små sur.
troligen varit hemma för lite. då kan hon bli lite tjurig.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
hehe ja gpsar är lite speciella. var först tveksam till att skaffa en (har varit nyfiken på dom i många år) efter allt man hört om dom. men så träffade jag en gp hos en bekant. och dom var jätte trevliga. kanske inga kelmaskiner men inga monster.
Ja sån är stich nu med. Idag när jag skulle sätta på honom selen så vägrade han sitta still, som han annars brukar göra. det slutade med ett rejelt tag i nacken och mamma som fyade och förklarade att om han inte sitter stil så slutar han o kattens matskål. ´visserligen skulle de aldrig hända men det funkade ju -en stund….
Gud vad söt!
Gaah, man blir inte lite sugen på att skaffa GP igen <3
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#9 visst är han söt.
tihi du kan få låna honom ibland : P
Jovisst, langa hit sötnosen bara! Men räkna inte med att få tillbaka honom ;)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Då törs jag inte lämna honom till dig.
vill ju gärna kunna mysa med honom -när han känner för det

Varför har dygnet inte 48h?????
Blir bara mer o mer sugen på gp suck!!
Dräglar nu mera när jag ser bilder hi hi!!!
#12 jag kan låna din gp lite ber du snält så kanske du får igen den ha ha!!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
jadu det skulle vara så mkt bättre, vad mycket man skulle hinna med.
Jag förstår de ja, jag var lika dan. i drygt två år så dregglade jag över alla bilder jag såg på gpisar.
men jag hann ju läsa mkt under dom två åren och vara väl förberedd på vad jag gav mig in på.
njaaa efter gulzebras uttalande vet jag inte om jag törs lämna iväg honom till gplösadrägglandegpgalningar : P

"14 dreglande ja gp galning inte änu håller på o bli hi hi!!
Tycker du ska skika in bilden med mjölkpaketet till månadens bild
Zickan är den här snyggigen släkt med din???
BÄbisar annars eller???
#15 hehe de låter bra : )
nee det vet jag inte, eftersom min kommer från norge,och så vitt jag vet så har inga gp exporterats dit..
#12: Asch, attans! :P

Zickan tror du de är släkt?
Bebisar bestälda tack
Men ta det lungt o låt dem växxa o frodas.
Hinner kanske med en liten GP om tre år, har då ridit in båda unghästarna hi hi!
#18 hehe här har man inget att säga till om : P
han är ju bara barnet än så skulle de bli något på tapeten så vill jag nog att han ska bli iallfall runt året. så man får se hur han är i tempramentet osv..

# 19 skrev låt dem ävxa frodas kan köpa en om 3 år när unghästarna är inridna.
Har ljust nu lite lungt på häst fronten då stoet är utlånad o skizo är skum o snubblig ska kolla honnom hos veten.
Gamling mår bra av att ta det lungt ett tag med all pollen i luften.
Annars hade jag inte haft tid att skriva här hi hi!
Hehe joda det såg jag : )
vad kul med unghästar förästen : )

Jo det är jätte kul.
Extra kul är att de är egen uppfödnig.
Lill killen är numera en tre årig hingst o lill tösen fyller ett i sommar.
ska verkligen bli kul att rida in dem.
Vill du se bilder kolla i mitt albumb har lagt ut några bilder på dem o de andra odjuren vi har hi hi!!
OBS! Det fins inga bilder på något exotiskt.
Verkligen kanon fina hästar : ) vi skulle kanske kunna bytlåna lite ; P

Vist! vilken vill du låna?? Skizo Monsi är igentligen till salu men ja har lite svårt att skiljas från honnom 
Föölet : ) älskar för.
dom är mysiga. och väldigt busvänliga..

Den lilla damen är rätt stor nu ska se om jag hinner lägga in nyare bilder på henne i morgon.
Det sto fölet har jag fått kämpa mycket hårt för att få så hon försvinner ingenstans inte ens för att jag ska få umgås med en underbar gp rått ett tag hi hi!
men : ( jag som hoppades få parkera en häst på balkongen, tror inte hyresvärden skulle bli så glad om jag ställde den på gården direkt : S

Å du kan nog få in en vuxen islänig i lägenheten de är ju inte så stora ju.
Tror att hyresvärden skulle bli jätte glad dåha ha!!
Haha man vet ju aldrig förns man har testat X )

Hur kommer det sig att du inte har stich som avitar utan en söt siames om jag ser rätt
Det har inte blivit så, hade inte han än när jag skaffade kontot.
Den söta siamesen är Molle : )

Gillar siameser men älskar svartögd vit., igentligen är det dåligt maskad men o deras mörka ögon med allt det vita
Lyckades föda upp en svartögd vit en gång är skit svårt men kul.

okej. jag gillar åxo ljus mörkögda. det ser så charmigt ut. har dock ingen råtta som är ljus med mörka ögon.
men har en creme/gul hanster och en offwhite hamster med mörka ögon.
Naaw vilken sötnos : )

Berätta mer om dina råttisar då framför allt Den store hi hi!!
Föder du upp råtter o hamstrar eller du har dem som kelisar???
Jag föder inte upp utan har bara som sällskap.
I min lilla tamråttsflock finns
Micke - En Champagne hodded toppörad. Min ögonsten, han är den bästa råttan jag haft.
Rafiki - Black eubk toppörad. Han är lite valpig än med det börjar ta sig hos honom med. Ett matvrak och kaxar lite med Stitch ibland
Pongo - Black varigated toppörad. Får verkligen inge grepp om denna gosse. han hatar att vara i buren så han är lös för de mesta.
Molle - Siames dumbo. Han har blivit mer å mer aggresiv på slutet så jag har valt att ta bort honom då jag anser att han inte mår bra när han beteer sog som han gör. så imorgon ska han få resa till regnbågen

Hur gammal är Molle??? Berätta lite om honnom o om o när han började bli agresiv.
Undrar dels för jag är nyfiken o dels för det är sånna som han jag brukar få, o de bruka bli ok efter ett tag beronde på om det är ett medecinskt problem eller ej.
Tvivlar inte på ditt beslut angånde morgon dagen för honnom du känner honnom bäst.
Det är alltid lika tråkigt när man måste fatta sånna beslut! man tänker ju alltid på djurets bästa fast det är väldigt tufft ibland.
Han är lite över 1 år kommer från en privatperson som parade sena Zooråttor eller om ena var uppfödarråtta kommer jag inte ihåg.
Jag har inte haft honom jätte länge. 2-3 månader kanske
Han har varit hos både mig, Zickan och Molle08
Jag vet inte när han började visa aggrisivitet. men Jag fick honom av Molle08 och hon berättade att han kunde naffsas ibland. det har blivit värre å värre hela tiden, och han har börjat blivit väldigt stressad när man håller på med honom.
Jag vet inte hur många hem han haft innan men tycker att han inte behöver flytta mer så tycker det är de bästa för honom att få somna in.

Rätt tänkt.
Önska fler tänker som du.
Synd på en så söt o relativt ung råtta, men du har helt rätt han ska inte behöva byta hem igen.
RIP Molle.. vi ses på andra sidan
Oj, vad vi går Off Topic här! 
Japp.. det är inte mitt fel niff.. det är hextro :)
putt
jag visste inte att man kunde ha gpn med vanliga tamråttor, hur går det när han blir könsmogen? kan han gör illa råttorna då?
vad jag har fått lära mig så ska gp hanar helst gå med råtthonor om de ska ha råttor i samma bur.

oh vad fin han är ^^
men vad har hänt med resten av svansen ???
You can't spell Bitchy without Itchy
Såå söt