Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 1715 ggr
[Tearix]
0

Sebramöss/gräsmöss köpes

Finns det någon nära eller i stockholm/uppsala/gävle som håller dessa och har några till salu eller kommer att ha några till salu senare i år?

Denna kommentar har tagits bort.
[Tearix]
0

bump

enbartmalin
0

Jag har här i skåne snart ;)

Hälsningar Malin

[Tearix]
0

>.< retsticka

Vattnadal
0

Tror att det fanns en eller ett par hanar på Söders zoo i Gävle.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Tearix]
0

är det det som ligger nära rådhuset?:)

ska nog tilll gävle i helgen…

Vattnadal
0

Ja, kungsgatan upp på söder från rådhuset. Jag köpte en pyggishona där förra veckan och såg att de hade en bur med gräsmöss, stod hanar på den. Dock var ingen vaken och jag ville inte störa, vet ju hur de ser ut, och visst är de vackra, men inget för mig i dagsläget i alla fall.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Nazuna
0

Jag har också sebramöss till salu, när vi kommer till Stockholm om några veckor! Se mer i min annons här. Mina sebramöss är helt handtama och man kan lätt ha dom i handen och kela med =) (har hört att det säkert finns vildare djur där…)

[Tearix]
0

har svarat på den annonsen.

(jag var till söders zoo i måndags föresten.. tog mig lite tid att komma dit eftersom de har stängt på söndagar ;).

var inte helt glad i hur de höll gerbilerna och det luktade.. mus hane.. annars var personalen mycket hjälpsam.

de hade inga sebramöss denna eller nästa vecka men kan beställa efter det om jag förstod rätt.)

enbartmalin
0

#9 Jag hade inte köpt sebramöss via djuraffär, dom kommer förmodligen från imazo.

Hälsningar Malin

[Tearix]
0

ja troligen.  :(  

men jag kan inte ta mig till skåne ;)

och nazuna har inte svarat. jag har ju tyvärr inga ungar att byta med henne och det vore ju det bästa för båda grupperna. ( med grupper menar jag de finska och de svenska sebramössen..)

-jag hade ingen bur/akvarium ledig, och jag var osäker på hur de bor bäst, så jag kunde inte köpa de ungar som jag blev tillfrågad om förra månaden.

enbartmalin
0

#11 Vänta till Nazuna svarar då, hon säljer säkert fast du inte har att byta.

Det bästa för båda grupperna är inte att byta mellan finland och sverige, det är att importera. Dom svenska och dom finska är förmodligen redan besläktade.

Hälsningar Malin

[Tearix]
0

Jag har gett upp import… jag har ju inte körkort, får tydligen inte ta djur med på tåg om jag ska längre än köpenhamn och jag vet inte hur jag kommer i kontakt med folk "österut". Det går ju inte någon båt till england heller längre :s Får inte heller ta djur med på euroline buss.

Och ja, de är redan blandade…

enbartmalin
0

#13 Danmark, dom har det mesta och dom flesta djur är lagliga där. Deras lagar är mycket "snällare" på gott och ont.

Hälsningar Malin

[Tearix]
0

Men de danska och svenska är väl också blandade?

Jag har ingen grund för det antagandet förutom att det ligger så nära ;)

enbartmalin
0

#15 Nej det skulle inte tro, där är säkert nån som är besläktad, men danmark har ju ganska lätt att få in nytt.

Anledningen till att finlands och sveriges är besläktade är ju Nazuna sagt till mig, deras möss kommer från sverige och så även hennes väns möss. Och dom är dom enda uppfödarna i finlad. Där av är ju deras möss besläktade med dom svenska.

Hälsningar Malin

Nazuna
0

Det stämmer, men inte helt. Jag har inte blandat alla mina sebror med de svenska sebror (och tror inte min kompis heller har gjort så). Jag har bara en svensk hane, som har varit med bara 2 honor (finska) och nu fick jag en svensk hona (hans lillasyster) till, som jag tänkte para med några av mina hanar. Men visst har vi båda enbart finska stammar kvar.

Min kompis fick en hane och hona från Haparanda ("lapland") och dessa har gjort 3-4 kullar med varandra, och jag har inte hört om hon har satt denna hanen med någon annan hona av hennes sebror…

Och hälften av gener som mina sebror har, har kommit från Fransk! Jag började med en finsk hane och en fransk hona Cool