Snäckor
En snäck-bildtråd är väl på sin plats? :P
Skriv gärna art och kanske uppskattad ålder också x)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Achatina dimidiata och Achatina smithii

Snäckhångel x'D Achatina fulica

Achatina iredalei. Tråkigaste snäckan ever… x)

Archachatina marginata, okänt vilken underart… Köptes som Achatina spec "Nigeria" x)
Sålde de och köparen tror att de är/var Archachatina marginara marginata iaf…

Archachatina marginata suturalis, min stora favorit <3

Archachatina marginata suturalis

Achatina reticulata

Achatina smithii

Achatina stuhlmanni

Helix pomatia

Arianta arbustorum
Succinea putris
Okej så det är inte snäckor, men jag måste få visa upp de söta pannkakorna jag hade en gång i tiden ;P
Veronicella sloanei

Veronicella sloanei

Vad fina bilder ni har. Jag har tyvärr inga bra bilder på mina snäckor, men jag lovar att jag ska fixa det snart. =D
Våra älsklingar Bart & Marge. A. marginata suturalis om vi fattat rätt ;)
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
Vinbergssnäckor (Helix pomatia) Min yngsta son på 4 år som ville ha dom. Homer och Marge heter dom, han är galen i Simpsons.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
haha våra heter ju från samma tema ^.^
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
Jupp, skojjigt.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Häftiga bilder:D

är de inte kladdigt å hålla på med sådant

#29 Mja bara om man just har fuktat dem.

ja är nyfiken sammtidigt som de kryper i kroppen på mig
Får jag tycka att dom är rätt jätteäckliga? XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Klart du får! Själv tycker jag de är fruktansvärt söta! Funderade på att skaffa ett tag, men insåg att jag nog skulle ledsna ganska fort, och att det finns massor med fina snäckor i trädgården man kan kika på :)
Lkslade dom när jag var liten dock XD de är coola men slämmet…. Klarar inte av spott och sånt XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Hur fan ser ni skillnad på dom? XD
Hälsningar Malin
Färg, form och storlek. Det är svårt, men det går ;)

Ibland (på vissa) även mönstret på svansen x)
#35: Skillnad på arter eller individer? :P
Arterna ser ju helt olika ut så inga problem där… Individerna tenderar att ha lite olika mönster på skalet osv ^^ Men jag skulle ALDRIG kunna se skillnad bland femtielva Achatina iredalei! :P

Men Achatina iredalei är lätta att se skillnad på i jämförelse med alla andra snäck arter x)
Ja såklart, men skulle jag ha två iredalei och den jag hade inte haft konstig tillväxt så hade det nog varit svårt att se skillnad på de :P
Vilka snygga bilder! Snäckor är rätt häftiga faktiskt ^^
Jag tycker snäckor är häftiga. Har svårt att förstå att folk (ink min mamma) har svårt för slemmet. Jag hade vinbärssnäckor (är väl inte deras riktiga namn men jaja.. ) i en plastlåda hemma. Dessa smet och mamma blev inte glad. Pappa han bara skratta, han hade själv fiskar i badkaret som han fiskat upp i lokala sjön, farmor var inte glad…. ;D
Dessa småttingar ska vara av arten Achatina achatina.
Vet inte exakt hur gamla de är, men jag har haft dom i ca 2 veckor.
måste fråga är snäckorna keliga ? ,, gosar ni med dom?
#47 Nej inte det. Man ska ju inte hantera dom i onödan egentligen.
#53 vilka fina snäckor :)
Tror man måste betala för att kunna ha så att bilderna syns i inlägget.. men inte säker.
#54 tack :D Aha okej ^^
Tidigare kunde man göra så att man lägger upp bilden, sen öppnar man den och kopierar bilden som kommer upp, sen kan man klistra in den i inlägget om man redigerar och kan också minska storleken :)
Det funkar inte längre, man måste ha iFokus+ för att det ska funka…
Vilken fuskis ^^
Jaha, jag måste säga att jag föredrar snäckor som håller sig bakom glas och i vatten.. ; )
Äppelsnäcka, Pomacea bridgesii
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag letar efter Achatina iredalei- snäckor. Tänkt börja födaupp den arten. Det är ingen av er här som har någon/några sånna till salu/ skänkes?