Resultat från utställningen.
Vi börjar med dom exotiska då detta är ett exotiskt forum.
Jag Hade med mina Lämmlar, fetsvansen och sebramössen. Piggysarna fick vara hemma då dom fått små bedårande ungar.
Eftersom det är svårt med bedömning på exotiska djur fick publiken rösta fram det dom tyckte mest om.
På tredje plats kom min voldemort(fetsvans)
2a plats kom en chinchilla..Hmpf
1a plats en sibirisk jordekorre.. Ganska väntat.
Hälsningar Malin
Mina Gerbiler:
Då mina färger inte var så vanliga så fick dom flesta Hederspris.(Hederspris får man om det bara finns en av sorten att dömma)
Min Ester(Black pied varigated) fick första pris.
Min älskade algot(nutmeg pied collared) fick Bäst i motsattkön, alltså finast av alla Gerbiler.
Och Valdemar(Siamese) fick pris för att han var domarens favorit. Han vifftade på svansen under hela bedömmningen. :)
Hälsningar Malin
Mina Kaniner:
Min Hermelin hane Tengil vann sin viktklass(o-1kg) Mot hanarna. *Första pris*
Min dvärgvädur Dr.Cox Vann sin vikt klass(2-3kg) mot hanarna. *Förstapris* Han vann även mot honan som i sin viktklass. *BIM*
Hälsningar Malin
Hamstrar:
Guldhamstern Lajra fick Hederspris.
Mina två robowskis som ställdes ut av en tös som lånar dom: Kim fick första pris och Åke fick domarens favorit priset.
Hälsningar Malin
Jag kom hem med 11 rosetter, 2 påsar mat och 2 påsar godis! En lyckad dag med andra ord! :)
Hälsningar Malin
Grattis!

Grattis! Men vad var det för utställning som hade så många olika djur?
Sydsveriges smådjurs vänner. :)
Hälsningar Malin
vad dömmer dom när de e så brett? gullighet???
Hur menar du?
Dom dömmer ju varje djurras för sig. Menar du vad dom tittar på?
Hälsningar Malin

Grattis, du vann ju jättemycket!!
Chinchillan var min :D
#10 haha härligt. :)
Hälsningar Malin

Tjena Malin
Jag vill bara tillägga i resultatet från Gerbilerna.
Min Argente hona, Puma fick Best in show.
Eftersom BIS gick till en hona så blev Algot bästa hane.
/ Daniel
Ah så var det ! Haha så fel det kan bli :)
Hälsningar Malin
Satt och kollade priserna idag. Algot blev visst BIM(Bäst i motsatt kön) enligt lappen man fick med rosetten.
Fanns det BIS hos gerbielrna?
Hos kaninernar var det iaf så här: Först viktklas hanar mot varann, sen viktklas vinnande honna och vinnande hane mot varann. Sen blir det BIS, vinnaren av sin viktklass mot annan vinnare i viktklass. Alltså dom två bästa kaninerna i sina viktklasser går up mot varann. Vinnaren blir BIS.
Det funkar väl inte så med gerbilerna?Det finns ju inte olika viktklasser? Kan man kora en BIS ändå? I så fall kan ju puma blivit BIS ändå. Men Algot fick BIMet.
Hälsningar Malin