Exotiskt...
Exotiska Däggdjur:
1.1 Solekorrar 6000:-/paret
1.1 Javaekorrar 6000:-/paret
0.0.4 Pygmémöss 200:-/st
Spindlar & Skorpioner:
1st Trapdoor, röd, 300:-
1st Hadrurus Troglodytes, 300:-
Samtliga är friska och är i ett mycket gott skick… Priserna kan justeras.. *ler* till rätt köpare!
Vi kan även tänka oss bytes affärer vid rätt köpare!!!
mvh
Fireant
0768-562504
www.lovenest.se
Haha.. att jag inte lär mig. Ska ha en stor servett hög bredvid när man öppnar dina trådar :-P
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

det kommer mera snart..
så där 10st bebbar på minimössen och snart bebbar på java, sol, klippmarsvinen plus alla ormar och ödlor.. *ler*
*ler*
hehe.. :-P fuling
Sorry att jag frågar men har ser Minimössen ut? =P
Har sett på mus.ifokus att många letat efter uppföddare till "minimöss" men inte hittat någon och jag själv har inte hittat bilder, så därför jag frågar :)
#4 det står pygmemöss inte minimöss ;-). två helt olika saker.
Pygmemusen är den minsta gnagaren som existerar. Finns artiklar och trådar om dessa med massa bilder. Sök runt lite här inne så finner du en hel del.
Minimöss vågar jag inte svara på. De är som vanliga tammusen, men för mig at den avlats fram geneom inavel på tammusen och därmed lätt för sjukdomar osv. men inte helt hundra. Den är iaf halva tam musens storlek ungefär. Medans pygmemusen är extremt liten. ca 5cm+-
#5 jaha, missförstod hans inlägg i #2 där han skrev minimössen men förstår nu att han menade pymémössen :) Sorry, jag som blandade till det :P
Glömde lägga till att jag redan läst allt jag hittat om pygmémöss både här och på mus.ifokus =)

Vart hittar man info om Klippmarsvin?

vart kan man läsa mer om javaekorre?
#8 Kolla under artiklar. Där finns en artikel om Klippmarsvin. Men det finns väldigt lite info om dessa. Får flörta med ante om en mer ingående artikel ;-)
#9 bra fråga. Det vet jag inte. Kanske ett uppdrag för mig i veckan att fixa en.

Fy Ante har nu mera bestält haklapp för o kunna titta på bilderna hi hi!
Bild på solarna tack!
Har letat info om java men hitta inget.
Zickan du hittar säkert något, du brukar vara en fena på sånt
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Javaekorrarna heter Callosciurus Notatus på latin, det är lättare att hitta information om man kan det latinska.. Sorry att det inte hade kommit ut tidigare..
Ang. pygmé mössen så finns det 4st ungar som är lev. klara snart och ca 10st minimöss om 2veckor.. det är som vissa säger: olika arter!!!
Ang. foto på dem så är jag snart på G att lägga upp nya bilder på dem..
Ang. priset (Zickan & Monsi) så är allt prutbart vid kontant försäljning.. *ler* vid byte så blir det samma värde dvs. 6000:-/paret… för visst har ni väl några ödlor som ni inte gillar? mohahaha

Om det är minimöss ni har (dvs den minsta typen av tammus) gå in på mus.ifokus och lägg upp annons. det finns många där som letar och har letat många år.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#12 jag har inte några roliga byten längre :-/.. har ju varit tvungen att lägga ned en hel del. Jag är nyser som en galning och blir nästan blind när jag har syrsor och kackisar. Så jag undviker ödlor. Dock saknar jag en stor sak :-/
Just nu går jag i hund tänkadet så jag ska av vakta med nya djur. Funderar på en till jycke, men kan inte riktigt hitta den rätta.
Minimus och pygme möss är jag dock intresserad av. De tar inte samma plats ;-)
Men det blir ju kanske en tur till er i juni :-D.

Ödla o byta med nja vet inte det.
Den ända ödlan i huset är jag om du frågar Oxen, o mig tror jag inte du vill byta till dig ha ha!!! Han hälsar att då vill han ha ekorrarna o en kungspyton i byte.
Har en fin skitzofren islännnig anars o byta med fast då får du lägga till en hel del djur hi hi!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

#14 Men Zickan då.. inte saknar du en stor sak väl??? *ler* mohahaha
på detta inlägg får vi snart sätta 18års gräns på.. mohahahaha
#15 Denna helg så ska vi ta det lugnt, eftersom det kommer lite folk som vill gratta mig.. Ni är välkomna hit på en kopp, Oxen och jag har mycket orm att tala om.. mohahaha..
JAG FYLLER JU ÅR IMORGON… 6 MAJ!!!
(man talar inte om en mans ålder.. Men i vissa MC-kretsar så är jag: DA.. *ler*)
#16.. hahahaha.. men ante du vet att jag är singel ;-). Har du inge goa singel kompisar som du kan aktionera ut?
Förre killen köpte jag för 23kr på krogen.. fniss..
Nämen nämen nämen..
GRATTIS ANTE!!!!

Tackar..
visst har jag många singel polare, men det är inga som pallar med dem för de är för upptagna med musik eller djuren..
men visst ska vi hitta något roligt när du kommer hit, hur lång ska han h…. vara? mohahaha
men denna gång får du inte ha förbråttom hem.. *ler*
( Vi är faktiskt snälla.. *ler*)
GRATTIS :D
#18 Haha… hur låång.. humm… och det har du koll på dina vänner ;-) Fniss
Blir iaf en natt på eran tomt då ;-) Ska bara se till att få med mig ted och marie så kan man få åka bil. Inge mer strul med tåg tider.. hehe
då kan ni ju hämta upp mej på vägen så slänger jag in en tia till bensin 
En till pygmemushona skulle man ju int tacka nej till XD *för att ha nåt sagt* XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#21 hehehe… dags att bomba ante.. fniss.
jag kan ta mig till en större ort och bli upphämtad (typ växjö eller nåt), lite väl bökigt att svänga in hit….
hihi..

full koll.. *ler*
ni är så välkomna, vi köpte precis en pool som ska bli klar till midsommar.. *ler* BADA!!!