Sköldpaddor bortskänkes
Jag har 2 reeves kärrsköldpaddor och en rödörad vattenpadda som jag tagit hand om åt en tjej som inte kan ha dom kvar. Två av dom är tama.
Jag letar hem till dom. Akvariumet är cirka 1,40 x 45 inkl pump, mat och tillbehör.
Gratis, men hämtas i västerås
lägger in en bild på rödörade lite senare.
putt
putt
suck.. vad ska jag göra.. jag kan inte ha dom kvar.. ingen vill ha dom och jag har inte råd att avliva dom…
Ingen som vet NÅGON som vill ha tre sköldpaddor?
det är jätte svårt att bli av med vattensköldpaddor tyvär…
Hej! Ungefär hur gamla och stora är reevessköldpaddorna? Har du dom kvar?
häls Ola
Ja dom är kvar. Det finns en mindre reeves hane och en lite större hona + rödörade som är en hane. Den är störst.
Jag vet ej hur gamla dom är faktiskt, men jag tror inte dom är så gamla.
Reeves paddorna är 12 respektive 10cm över skölden.
Intresserad?
Jag kan ju berätta lite om dom under tiden.
Dom får sköldpaddsmat med insekter i + torrt hundfoder, men dom gillar hellre rått kött i små strimlor. Just nu får dom lövbiff.
Dom får även maskrosblad, tomat, banan.
Den minsta kallar jag för "lill-fisen". Han är mest tam. Drar aldrig in huvudet och han gillar bli kliad på huvudet. Han tycker om att vara ut och gå på vardagsrumsmattan. Snabb är han också.
Den mellersta kallar jag Maja. Hon är inte heller rädd av sig. Möjligen snabba rörelser och så, men hon gillar också bli kliad.
Den största, rödörade är minst tam och drar in huvudet ibland, men han har blivit tamare, för jag handmatar och pysslar med dom mycket. Han heter Stor-Erik.
Jag har dom brevid mig och den ser ut som Lill-fisen uppvaktar Maja litegrann. Jag vet inte vad han gör, men han svänger med huvudet fram o tillbaka framför Maja.
Någon som bor i hus? Man kan ha dom i en damm över sommaren!
Det finns två sköldpaddor kvar.