Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 2175 ggr
becka89
0

degus sökes

hejsan,

Någon som vet hur man kan få tag på degusar?

Letat på internet men hittar ingen uppfödare.

Kan djuraffärer ta in degusar någon som vet det?

enbartmalin
0

Djur affärer KAN ta in, men frågan är om dom vill ;) Det är från affär till affär. Bara att fråga. Ring dom som finns i din närhet.

Vad jag vet så ligger det en hel del degusar på blocket just nu?

Hälsningar Malin

smurfan-13
0

http://estrellados.webs.com/index.htm

Jag föder upp, men har inga ungar till salu just nu

enbartmalin
0

Uppfödar-djur är alltid bättre än djuraffärs-djur. Så om "smurfan-13" kommer få unger och det är någerluda okej avstånd så rekomenderar jag det mycket högre.

Djuren får en annan tillsyn och blir mer hanterade hos en uppfödare. Men dettta kanske du visste redan :P

Smurfan: Har du någon kull på G? så hon vet om hon ska vänta?

Hälsningar Malin

smurfan-13
0

Min hane går just nu med samtliga mina 3 honor, så min förhoppning är att det finns ungar till sommaren. Förra året dröjde det dock tills de fick börja vara ute innan det tillverkades några ungar. Jag har ett kösystem, så är man intresserad bör man maila på mailen som finns på min hemsida och säga vad man isf vill ha :)

becka89
0

Tack tycker också att det är bättre från uppfödare.

Smurfan-13: vart bor du?? Bor själv i eskilstuna så det är i stort sätt ingen fara vart man bor bara det går tåg dit:P

Creation
0

Isoldes föder upp degus nordväst om stockholm (spånga).

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

smurfan-13
0

#5 jag bor i linköping, men transport brukar alltid gå att lösa om man är ute i god tid :)

#6 två av mina avelshonor kommer från isoldes (eller tiny toon som hennes degusuppfödning heter)

Creation
0

#7 Javisst ja, den hette tiny toons. Jag är mer van vid marsvinsuppfödningsnamnet. Skrattande

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

smurfan-13
0

Med lite tur (så håll tummarna) så väntar vi smått nu. Phlox har fått lite av en päronform och har ökat 10 gram på 2 veckor. Inte mkt i viktökning och päronformen är långt ifrån självklar, men jag tror och hoppas att det är smått på gång nu.

Är någon intresserad av unge/ungar så är det bäst att maila på sofiahogberg@yahoo.se Jag har en kölista och det är en del intresserade redan

smurfan-13
0

Hon är dräktig (eller har nån gigantoparasit :P )! Vi såg nämligen igår hur det rörde sig i magen på henne flera gånger :)

enbartmalin
0

Spännande! :)

Hälsningar Malin

zickan
0

Vad kul..
Hur går det annars becka?. sitter du och väntar på att kullen ska födas eller har du hittat några underbara saker?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Vattnadal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer foton från min första degukull. Ester är mamman, henne flaskade jag upp, så jag var väl "mormor" till ungarna. Jag fick i alla fall vara med under förlossningen och var lika välkommen att tera och pilla som "låtsasmoster" Rut. Här ett foto på när de undersöker första ungen, alldeles nyfödd.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
0

Här putsas den första ungen!

MVH Elin

Vattnadal
0

Här sitter en stolt moder med sin första kull!

MVH Elin

Vattnadal
0

Hela kullen samlad. Ester och Rut mumsar på lite extra god mat och låter mig fota dem. Sedan flyttades ungarna in i ett bo för mer skydd.

MVH Elin

Vattnadal
0

En av ungarna, endast en timme gammal!

MVH Elin

Vattnadal
0

Inser att jag saknar mina degusar nu! Ester blev 6 1/2 år, frisk in i det sista. Hon gav dock upp när vi flyttade, satte sig ner och ville inte längre. Tänkte att jag inte skulle ha några fler, men vem vet vad som händer i framtiden!

Blå eller fläckiga skulle kunna vara något!

MVH Elin

monsi
0

Så underbaraGlad

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

smurfan-13
0

Här är min första kull 8 dagar :) Längtar tills man har smått igen och jag är så himla spänd på om det blir vittecknat eller inte och hur många isf

smurfan-13
0

#18 ja att leva utan degus kan jag inte förstå att man vill ;)

becka89
0

#12 har tyvärr inte hittat någon ännu, men har fått konakt med en tjej i stockholm som ska få ungar snart så kanske ska köpa en av henne

smurfan-13
0

#22 det föds nog smått här med snart ;)

Phlox har ökat ytterligare 26 gram på 4 dagar!

becka89
0

#23 åhh vad gulligt:D Har du oxå intresseanmälan först?

smurfan-13
0

#24 japp jag ser helst att man mailar intresse till mig. Just nu är det flera som är intresserade av vittecknade honor, så det finns en risk att alla är bokade innan de ens är födda.