Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: annonser
Läst 1298 ggr
zickan
0

Någon som kan låna ut bil?

Jag har hittat en utebur jag verkligen vill ha. Men den är i sthlm och jag har inge körkort.
En kompis till mig ska hämta en säng hos sin mamma som bor här i västmanland. Så hon har erbjudit sig att köra. Men det finns ingen bil att köra med :-(
Släp har vi att låna. Men det verkar segt att hitta bil.

Ingen som har en att låna ut runt sthlms området under ett par timmar. Bör vara en bil som orkar dra släp med tung bur.
Lovar att fylla på tanken.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ChallisQ
0

Vi har en Volvo 740 som ni kan få låna, men då vill jag gärna följa med som pant Flört Vi bor i Märsta.

Hör av dig om du är intresserad.

Men jag förstår inte riktigt, ska ni köra buren från Sthlm till Västmanland? Och varför ska ni då ha en bil från Sthlmstrakten?

zickan
0

Finns ingen i västmanland som kan köra bilen till sthlm ;-)
En kompis nära märsta ska hämta en säng hos sin mor som bor här. Så vi tänkte slå ihop det. Buren är väldigt billig men också väldigt stor. Jag har sökt bur länge men hittar inget som min belgiska jätte kan ha då hon väger upp mot 7 kg nu och växer ännu ;-)

Eventuellt så kanske nexotopia ställa upp. Men det krävs släp och jag har för mig att hon inte gillar att köra med släp. Väntar ännu svar.
Annars vore det helt underbar om vi kunde få låna din bil. Kan du få komma hit och titta på lite djur ;-)

Nextopia
0

Jag kan köra släp har ju tränat gott o väl i flera år :-) 

dock är alltid tiden min bromskloss… 

Och min bil är en cheva  som drar lite mer bensin än andra.. 

Men hojta till så är jag en B plan.. 

Då kan ni hyra släp hos tex ok i Västerås/sura, packa på sängen och så kör vi till sthlm. 

Och hämtar buren … 

Men som sagt bilen drar mycket soppa….. kan nästan bli billigare att hyra   mindre last/ flytt bil dirrekt på ok?

zickan
0

Flytt bil kostar ju ca 1200 att hyra sedan bensin :-/

Släp har vi gratis att låna i sthlm.

ChallisQ
0

Våran bil drar ungefär en liter med släp skulle jag tippa. Jag har själv inte körkort Rynkar på näsan men åker hemskt gärna med och tittar på djur Skrattande

När skulle detta gå av stapeln?

zickan
0

Hon som kör jobbar denna vecka. Ska kolla med henne hur hon jobbar. Jag kan alltid byta dagar

niffen
0

Då vill jag ha min råtta när ni åker  :P

rallyrats
0

jag kan den 24e på morgonen börjar jobba kl 16 men kan ev ta ledigt  25e hela dagen & 26e efter kl 14  

Sen hoppas vi ju på att hon som har buren har tid då oxå

ChallisQ
0

Hur lång tid räknar du med att hela projektet tar?

zickan
0

Vad kan det ta att köra hit?. Kanske 3 tim från där buren finns. Kanske 2-3 tim tillbaka? ca  30 min på lastning, ca 30 min avlastning.
Kanske ska kolla runt med någon som kan hjälpa till att lyfta av den när vi väl är här :-P

Den 25 får jag min lön och även ledig den helgen.

Nextopia
0

# 10

( Med zickan tar de tid ;-)  )

Vill ni spara tid se till att inte släppa henne ur siktet ( Speciellt i affärer) (absolut inte i djuraffärer, då e de munkorg och koppel på henne som gäller om man vill komma i väg i tid )

Dock brukar hon ha bra lokal sinne ( Ibland ;-)  )

zickan
0

Hahaha… Nu ska du nog hålla tyst va :-P. Annars får jag väl aldrig hem kaninburen.. *fniss*

toveb
0

Hej Zickan..

Ska köpa en folkabuss i veckan.

..men stötfångarna måste visst lagas.

Om du behöver något kört efter det,kan du ju höra av dig.

zickan
0

Underbart :-)

Just nu är det okej. Rallyrats fick tag på en folka och lånade ett släp. Så min kanin fick äntligen en stabil säker ute bur så hon slipper gå lös i garaget.

Ladyinred
0

vill se bild på hur kaninen bor nu ju :P