Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1022 ggr
enbartmalin
0

En sugen lämmel

Hämtade i förra veckan hem 3 lämmlar. Dom hade tidigare varit 4 st upp delade 2 och 2. När jag fann dom: Bur1:En var död(Förmodligen av svält) Dess Partner var över fet. Bur2: En var över fet och den andra var så undernärd och mager att den knappt kunde gå.

Jag valde att ge bort en fet, ge bort den magra så den fick en chans(Den dog 2 dagar efter jag hämtat den hos den nya ägaren) Och så behöll jag en fet tillsvidare då dom itne kunde fytta tillsammans.

Nu har jag den feta hanen i ett akvarium bredvid mina honor… Hmm.. Han är sååååå SUGEN! Han står intill glaset och hoppar och hoppar, jag har aldrig sett en lämmel hoppa på det sättet förut. Han vankar av och ann och så fort han ser en hona blir han helt vild. Väldigt roande syn :)

Denna lilla tjockis söker nu ett nytt hem, han får vara en ensam lämmel då han inte kan sättas samman med en annan lämmel utan bråk.

Hälsningar Malin

Vattnadal
0

Hmmm, lite sugen. Vet dock inte om jag har någon tom bur/terrarium som är stort nog…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

smurfan-13
0

En ensam liten knubbis hade ju varit charmigt att ha här, men det är ju det där med boende för den…

hamsterlover
0

Jag kan ta honom om du vill!!!

enbartmalin
0

#3 Ja jag har ju erbjudit dig honom ;) Men du svara aldrig på om du ville ha honom :)

Hälsningar Malin

hamsterlover
0

#4 förlåt, jag blev lite vimsig av alla medelanden.. xD

Men jag tror att jag ska åka till Lanskrona imorgon så om du vill kan jag komma och hämta honom :)

Hur mycket vill du ha för honom?