Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 2655 ggr
spiritedaway
0

Normalt pris på snäckor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är fortfarande nybörjare när det gäller snäckor. Men vad är ett normalt pris att ta för snäckor?

Mina achatina immaculata har lagt ägg, och jag tänkte att 10 kr/ snäckbebis var ett lagomt pris.

Men jag har även gått i tankar att sälja även de vuxna, men inget är bestämt. De är ca 8 månader nu. Vad skulle ett normalt pris vara på dom tro?

tacksam för svar! :)

zickan
0

Jag tror att jag skulle ha köpt mina Achatina achatina för 500 paret. men bytte till mig dom.  Ingen aning vad de kan ligga på.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

gulzebra
0

Priser är olika beroende på både art och storlek. Har ingen koll på vad immaculator ligger på, men om du kollar annonserna på petsnails.co.uk så borde det ge en hint iaf Skrattande

#1: Tror 500 är rätt mycket pengar även för vuxna A. achatina. Köpte mina vuxna för 300 tror jag, vuxna och med frakt från England inräknat :P Har även köpt bebbar, tror de låg på typ 150 spänn för 5 småttingar på 5-10 mm ungefär..? Fast det var några år sen så jag kan minnas fel…
Kan tänka mig att de gått ner i pris nu, de har väl blivit lite lättare att få tag på såhär på senare år tror jag :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

spiritedaway
0

Jag köpte 3 jättesmå Achatina achatina för 10 kr st. Så tror man kan finna för rätt billiga priser. Men vuxna kostar ju mer.

Ska se om jag kan hitta :)
Tack för tipset

Vattnadal
0

Rätt nykläckta snäckor harb jag tagit 10 kr st för, har jag matat upp dem har jag tagit 40-50 kr st, eller 3 för 100-120 beroende på art.

Vuxna, hmm, kan man inte börja högt och sänka om ingen köpare dyker upp?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

gulzebra
0