*Hittad*Bortsprungen hund
Vet att det inte är rätt forum kanske, men det finns så mycket bra folk här och jag hoppas att det är ok att lägga upp en lysare om José här trots att han är en hund.
José blev skrämd igår, 11/4, och har ännu inte kommit hem. Hjälp behövs i eskilstuna för att lappa och sprida information, så att han kan lokaliseras snabbast möjligt. Han är en ganska så försiktig hund och har inte bott så länge hos sin matte.
Snälla informera alla ni känner i eskilstunaområdet och om ni har möjlighet kontakta Hanna för att hälpa till mer aktivt. Mer info finns på www.tassartillsverige.net

Efterlys den hos kattpolisen med.
Vet de heter kattpolisen , men hjälper säkert gärna till med att hitta hundar också.
Hoppas den redan är hemma
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Oj.. Hoppas han hittar hem :-/.
Jag skulle vara förkrossad om min hund var borta.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Han har inte synts till på ett dygn nu och vi är många som oroar oss. :(
Tack för tipset om kattpolisen :)
Säger till min moster, bor iofs i mariefred en polisen har en "box" hos henne för upphittade hundar i södermanland…
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Ny uppdatering från de som är ute och letar
Vi har stött på flera som har sett till honom, men alla som sett honom såg honom igår. Han är en bra bit ifrån där han försvann och det är en rätt långsträcka mellan de platser där han synts till.
#5 han är redan efterlyst där

putt
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Hur går det?

José är fortfarande på rymmen. De har fått in många observationer från allmänheten (Tack ni underbara), men en hel del ringer polisen med (bättre än inte ringa alls) och polisen är tyvärr helt värdelös på att vidarbefodra det. :(Han rör sig på åkrar, i skogen och har korsat E20 några gånger.
De som känner honom och som har varit ute dygnet runt sen i lördags har fortfarande inte sett honom. :(
Håll ögonen öppna och fortsätt sprida det till alla!

hela skåne håller tummarna för er!!!
lycka till…

Inga nya observationer har kommit in så här långt under dagen. :(
Ni har ingen hund/jakthund som kan lånas in? de brukar kunna ut och spåra upp där man senast såg hunden.

#12 jag ska kolla med de som letar, tror att de har kollat upp möjligheten till spårhund, men jag är inte säker

Håll tummarna nu! Sist vi fick en uppdatering rörde han sig genom eskilstuna stad med riktning mot sitt gamla jourhem!!

José är återigen "borta" och man sitter nu och inväntar nästa observation för att ha något att gå på. :(
All hjälp behövs från folk i området som kan hålla ögonen öppna och ringa Hannah om man får syn på honom

Oj vad tråkigt!
Råkar bo i Eskilstuna och ska hålla ögonen öppna och be dom jag känner att också hålla utkik.
Såg en lapp på "triangeln". Är det den hunden som "ser ut som ett litet rådjur"?
Håller tummarna att han får komma hem snart.

#16 han är en tigrerad liten podencoblandning, så många tycker nog han ser ut som ett rådjur ;)
Om någon känner någon som känner någon som ska åka från linköping (eller närliggande) upp till eskilstuna och har plats för mig och 2 hundar skulle jag bli hemskt glad om ni kunde förmedla kontakten! Jag känner nu att det inte går att sitta här hemma längre utan de behöver mer folk som aktivt kan delta i letandet!

HAN ÄR HEMMA!!
Vad trevligt! Då markerar jag honom som hittad nu då :)
Hälsningar Malin

Vad skönt att höra att han är hemma igen! 

Grattis!!!
vi höll på att bryta tummarna utav bedjan…
Vad skönt :-D. Låser tråden.

vart och hur återfanns han ???
*nyfiken*
You can't spell Bitchy without Itchy
#23 Förlåt, jag hann visst låsa tråden. Trode det var klar diskuterat. Men låter den vara öppen ett tag till ;-)

jag är bara så otroligt nyfiken när det gäller bortsprugna djur som kommit tbx ^^
Tror inte du är ensam ;-)

bra det 

José kunde fångas in av sin gamla jourmatte när de väl sågs för första gången efter hans försvinnande (han har alltid hunnit vidare innan hon hunnit på plats innan). Han var glad att återse henne och när de väl satt i bilen fick hon massor av pussar från honom. :) Han mår bra, men är mager och behövdes vätskas upp lite, samt full av fästingar.

vad bra att han är hemma igen iaf :)
och fått mat och vatten och blivit av med de hemska parasiterna -.-
Då låser jag tråden nu när vi fått svar :) All lycka till José!
Hälsningar Malin