Rymmar Degusar!!
Vaknade kl 02.30 av att en av hundarn skällde på nåt under min säng…kännde igen skallet från när vi hade gerbiler för några år sen….hm …bara att stiga upp och ge sig ut på degusjakt. Tvungen att väcka sonen för att kunna få fatt på dem under dubbelsängen.
Det gick rätt så bra, har ju bara haft dem i 3 veckor så de är ju inte helt tama.
Hur de kunnat smita???
Jag kollade buren och stängde köksdörren som jag gör varje kväll för säkerthets skull, deras bur står i köket.
När jag kollade var köksdörren öppen och buren med????
Antingen har sonen gått i sömnen eller så spökar det…
Påskhälsningar från urbrytardrottningarna Pringels o Twix …och en trött matte med influensa……

Hihi
Degusar kan ska du veta ;) Jag har haft flera individer som lärt sig öppna sin bur!

Jojo då, de är små luriga rackare. Mina har lyckats rymma två gånger.
Första gången gnagde dom sig resolut ut genom burbotten, det gick på en natt. På morgonen sa dom typ : " O hej matte, Du sov ju så länge, så vi släppte ut oss själva istället. Det gick väl bra? Titta sånt fint hål vi har gjort!"
Nu förtiden har jag dubbla bottnar 
Andra gången, då var jag verkligen brydd. Jag kunde omöjligt ha glömt burdörren öppen. Men öppen var den när jag vaknade. Två små runda råttkurrar sitter framför den och ser så söta och oskyldiga ut.
Lite senare fick jag se hur det gick till.
Eowyn(en av degusarna) visar matte :Jo, man tar ett stadigt tag i en av gallertrådarna nära knäppet och sen snärtar till,( ja precis sånna snärtar vi gör när matte är seg på morgonen och vill sova. Visst klingar det fint föresten?), och så faller hela luckan ner!
Det har föresten hänt en gång till, och då hade dom party i kökslådorna. Lämnade små "visitkort" i varje låda. Hur dom lyckades med det är också en gåta.
Pimmi: Öppnat köksdörrar har jag dock inte varit med om att dom gjort……än