Klippmarsvin på Lovenest
söta pluttar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Åh så fina de är :D
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#5&6 Aaa, dom är helt underbara!
Hälsningar Malin

Så söta!!!
Har frågat detta innan men fick inget svar.
Hur är de när det gäller allergi???
Min sambo är allergisk mot vanliga marsvin, kanniner o katter.
Har dessa anorlunda päls så han kanske kan tåla dem???
Hoppas det
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

#8 tyvärr så vet jag inte hur allergivänliga de är, men tycker nästan synd om killen om du chansar.. *ler*
#8 Jag kan inte svara för klippmarsvinen men om din sambo är alergisk kan du alltid skaffa alergivänlig hund, katt och marsvin. Bland annat skinny marsvin/katt, pudel eller olika blandras pudlar beroende på hur alergisk han är. Gerbiler är också kända för att vara alergi vänliga. Du kan alltid leta upp någon som har och låna en vecka och prova.
Angående Klippmarsvin.. Om inte Ante kan svara för att dom är alergi vänliga är det ganska dumt att köpa ett så pass okänt djur och chansa. Det är ju inte direkt ett djur du kan hitta som du kan få låna och prova med.
MVH
Hälsningar Malin
Så underbart söta! :) måste nog ta och läsa lite mer om dessa söta varelser

Han tål hundar änså länge, vi har tre st.
Har haft 2 st katter i 15 år, det fungerade med dem, men tyvärr så tål han inga andra.
Gebisar är söta, har en som föresten söker hem hos någon som har flera o vill ha en tam hona som visar att två benigar är snälla.
Tyvärr är gebisar inte så mycket att hålla i om , saknar mina små svin, deras varma kurrande o mat pip mm.
Har haft marsvin tillsamans med min sambo, det gick inte så jätte bra = gnällig pipig sambo med ständig huvudvärk
Vill ha något gosigt mysigt med PÄLLS.
Synd ingen vet något om dessa små söta klippisar när det gäller allergi.
Har de samma päls som näsbjörnar så fungerar det med min kära gubbe.

#12 Om ni vill ha nåt gosigt med päls så varför inte chinchillor? De är oftast inte allergiframkallande. Finns naturligtvis undantag. De äter dock hö och är man allergisk mot det är det kanske ingen bra idé.

Tack tipset! De är små söta saker men jag har tyvärr ingen bra erfarenhet av dessa.
Har inte haft några själv men de jag har träffat har bitits rejält.
Tror dock inte alla cincillor är sånna.
Gillar lite udda djur tycker dessa små klippisar verkar väldigt intresanta.
Har haft många olika sorters djur o gillar mest de med päls som pratar o råtter.
Hö är inget problem då vi har fyra hästar, o lilla gebisen har hö i sitt bo.
Fick två tyvärr dog den ena, den var sjuk redan när jag fick den o kunde inte rädda den.
Har haft den sen i sommras hon som är kvar är väll ca 1år anske 1,5 år.( hon söker hem med andra gebisar i )
De som hade dem hade tröttnat o funderade på avlivning så då hamnade de hos mig.
Hur många föder upp klippisar i sverige??

#14 Tråkigt att du har dåliga erfarenheter. Chinchillor ska inte bitas över huvud taget. Aldrig någonsin.
Jag känner många som är allergiska mot pälsdjur och då är det de flesta djur med päls som de inte tål. Förutom chillor då. Har dock ingen aning om hur klippmarsvins päls känns alls.
#14 Dom ända som säljer och föder upp Klippmarsvin i sverige är Fireant.
Hälsningar Malin
sen var väl Klippmarsvin fånigt dyra o inget man impulsköper precis. (inte för att man ska göra det med nåt djur, men endå) :P

Det är inpulsköpta djur är sånna som brukar hamna hos mig.
Folk köper ett djur o sen vet de inte hur man ska ta hand om det eller så upptäcker de att djuret tar mer tid än de tänkt, eller så tycker de det är tråkigt o vill inte ha det längre suck!!
Eller de värsta av alla de om antingen skiter i djuret o låter det svälta eller fostrar det med slag o sparkar uch!
Sen frågar de alla andra om de vill ha djuret o så vandrar det runt suck!!! Tillslut så brukar jag lyckas få tag i djuret o det får den vår o kärlek det behöver tills det dör av older.
Tänkte välja djur själv denna gång om det går hi hi!!!
Har haft en hel del udda djur o läser alltid på om dem.
En orsak till att jag söker hem till gebisen är att de inte ska leva själva.
#17Nej det är ju 3000 kr stycket.
Jag hade ihop sparade pengar innan för att kunna köpa ett dyrare exotiskt djur när jag fann ett lämplig som föll mig i smaken, men när bilen haverera försvann dom 5000 kronorna. :(
Hälsningar Malin

Vilken otur med bilen, men är det inte alltid så? Man tänker nu snart kan jag unna mig det o det, så händer det något som ex djuren blir sjuka eller bilen går sönder 
Men det är väll dina söt nosar på bildern???

#20 jo, det är det! det är Malins bebbar.. *ler*

Är lite grön av avund på er som har sånna små snyggingar.
Fast vem vet om några år kanske jag också har några.
#20&21 haha ja vi får se. Bilen skulle lagats igår igen men sakerna hade inte kommit och idag hade dom inte tid, så imorgon blir det nu. Kostnaden är inte uträknad än.. Men det är något med handbromsen..*Förstår noll när det gäller bilar*
Hälsningar Malin
WOW!
Är detdär marsvin?
#24 Läs rubriken ;)