Olika arter tillsammans
Jag satt på jobbet och tittade på animal planet. Där var det en antilop/hjort liknande bebis som hade blivit stulen ifrån sina föräldrar av ett lejon!!
Lejon honan gick emellan föräldrarna och ungen. Vallade ungen ett par meter bort ifrån föräldrarna. Inget dödande.
Medans de hjälplösa föräldrarna ser på så börjar lejon honan ta över diandet.
Den där ungen levde sida vid sida med sin adoptiv mamma, lejont under lång tid.
Tyvärr så kunde adoptiv mamman inte hålla ungen helt skyddad. Det hela slutade tragiskt. En förbipassagerande lejon hane gjorde ungen till sin middag ett par månader senare.
Helt otroligt att ett lejon adopterar sin middag och diar den. Beskyddar mot allt så gott hon kunde.
Har du sett eller hört om något liknande?
Berätta. alltid kul att lyssna på. Videoklipp/bilder?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

jag har sett samma klipp…och första gången jag såg det trodde jag att allt var fejk…
det ser ju så otroligt ut XD
och hon adopterade fler efter att just den ungen dödades och dog tillslut av svält eftersom hon inte dödade dem
You can't spell Bitchy without Itchy
OKej.. avsnittet jag såg så var det en lejon hane som kom in och dödade ungen. Kanske en av de andra ungarna. Väldigt udda attt hon gör det en gång, och sedan gör om det :-P
Undra vad det där lejonet tänkte på egentligen. om hon inte kunde få egna ungar men var så mammig.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

det är en väldigt söt men samtidigt sorglig historia…och synd att hon inte överlevdeeller lyckades att få ungen att överleva tillräckligt länge
(timon & pumbaa effekt :P )
You can't spell Bitchy without Itchy
Helt underbart och underligt! :)
Hälsningar Malin
#1 Wow, ett lejon som var vegetarian!
Det var något nytt.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Åh lejonet och antilopen ja, det har jag sett! Så jäkla häftigt, gulligt, sorgligt… Alltihop.
Såg nåt klipp på youtube tror jag ser var med en orm och en dvärghamster som bodde ihop. Var på ett zoo i typ Japan eller Kina, dvärghamstern skulle bli mat åt ormen men blev aldrig uppäten utan de samsades finfint, dvärghamstern sov hos ormen och hela köret. Sjukt söta!
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag såg ett klipp på en hund och elefant som var bästa vänner och oskilljbara
Hälsningar Malin
Min pappa hade en orm innan jag var påtänkt som fick en råtta den skulle käka, men ormen vägrade äta levande helt plötsligt, så pappa hade kvar råttan och ormen tillsammans. Han tog dock ormen till veterinären när den börjat smalna av, och då hade den nåt fel i munnen som gjorde att han inte kunde äta ordentligt och därför inte ätit råttan. Men sen när han blev frisk så var han fortfarande kompis med råttan… Tror att det var så min mammas råttintresse väcktes :P
Tur var väl det för annars hade jag inte haft råttor… ^^