Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 828 ggr
zickan
0

Rengörningsmedel

Satt och funderade lite på att skramla ihop en artikel om rengörningsmedel.
Vad har du för erfarenheter. Bra och negativt om lite div rengörningsmedel?

Jag har alltid varit ett fan av klorin och ättika.
Klorin verkar funka på det mesta även tvätten. Ättika tar bort rost och kissfläckar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

enbartmalin
0

Jag andvänder fönsterputs mestadels. Men vill man andvända något till djuren som bor i akvarie utan farliga ämnen så kan man puttsa glasen med "piss-off".

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

"silic bang och putsen är väck" är bra om man har intorkad smuts som är svår att skura bort. fönsterputs och trasa är det som används till att bara torka av ytor med.

till galler rengöring använder jag rengöringsservetter av olika slag. smidigt att slippa slabba med vatten.

smurfan-13
0

Själv vågar jag knappt använda nåt starkare än såpa och än så länge har jag inte haft nån anledning till det heller.

Klorin använde vi när vi städade hundkennlarna när jag bodde i spanien, men sån skit skulle jag helst se att det togs bort från samtliga hyllor :P Inte bra för vår kära natur ju

Nextopia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bra artikel om närliggande ämne ( rengöring vid olika djursjukdomar )

http://www.sjv.se/download/18.1db8f8e10b17baf9fe80002572/Del+I+17+bil.+4+R%C3%A5d+smittren.pdf

virkons

http://www.pharmaxim.com/pharmaxim_se/produktinfo/receptfria_produkter/virkon_s/virkon_s_info.htm

ska vara ofarlig för djur och människor men på varnings texten: stå irriterar huden, risk för allvarliga ögon skador använd skydds handskar  och skydds glasögon, undvik utsläpp i miljö osv..

Jag ser upp med detta medel… men har en påse liggandes hemma OM det skulle uppstå nån virus sjukdom då typ Mykoplasma och man måste åtgärna akut.  Det ska ju inte användas i daglig rengöring heller utan som desifinerings alternativ.

Jag använder Piss off

Jätte bra tycker jag eftersom de tar bort  all spår av urin, man kan även köpa en uv fick lampa till som gör att man kan titta så de inte ligger små droppar urin kvar - Jätte bra vid låd träning och rumsrenhets träning.

Grönsåpa, Gulsåpa…. Miljö vänliga produkter som inte gör skada för miljö eller djur kan användas som tvättmedel, schampoo, diskmedel osv .

Visst tog Pepsi bort rost ?