Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 3677 ggr
enbartmalin
0

Fat Tail Gerbil Sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så vitt jag vet är jag den enda privat personen som har en Fetsvans Gerbil(Pachyuromys duprasi ) och jag hoppas jag har fel eller att det har ändrats.

Men jag gör endå ett försökt att hitta en annan ägare. Jag söker nu en hona till mina kära hane(Har gjort det länge), känner du någon eller läst någon som har eller om jag har tur kanske du har en själv?

Hör isf av dig!

Hälsningar Malin

zickan
0

Jag vet ett par st som har den arten. Vet dock inte om dom är medlem här ännu.
Har även gått på dom ett par gånger i bur på bromma zoo och zoo affären i vega(sthlm).
Om man inte har något emot imazoo så kan man oftast få beställa genom en zoo affär om man säger till.

Bygert på zoonen.com kan ha. Fireant här inne kanske vet något?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

enbartmalin
0

Tack zickan, det börjar poppa upp lite här och där nu.

Om jag nu ändå ska upp till sthlm och hämsta sjusovare kommer jag besöka dom affärerna. Tror du jag behöver ringa och kolla?

Jag har tidigare blivit medelad(Längesen) Att jag endast kunde få tag på en på mässa om jag hade tur.

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

om imazo föder upp så kan ju alla djuraffärer som använder sig av den leverantören ta hem. Onödigt att åka så långt o hämta om det räcker med att ringa lokala zooaffären.

Migoff
0

Å vilken sötnos!

zickan
0

Ja du kan gå till vilket zoo som och fråga om de kan ta hem åt dig. De flesta har den arten på sin lista och kan ta med hem om de inte är en idiot bakom kassan.

enbartmalin
0

Har jag gjort innan men imazoo har inte haft då. Har ringt nu igen så djuraffären ska kolla upp igen, både sjusovare och fetsvans. Om inte annat har jag en sjusovare jag kan köpa i sthlm billigt den här helgen och då kan jag lika gärna köpa en fetsvans där också. =)

Så håll tummarna! ;)

Hälsningar Malin

Beaver
0

Åkellos har haft förut iaf, vad jag vet.

enbartmalin
0

Dom flesta (Iaf här i skåne) är idiot bakom kassan och vill varken ta hem fetsvans eller sjusovare.

Tusen bortförklaringar.

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

ofan va trist, här e de väldigt hjälpsamma om de har det grosistföretaget som leverantör.

enbartmalin
0

Dom har imazoo, men dom skyller på kostnad och även kön av nån konstig anledning, dom vill inte heller beställa in pga lagen av utrymme för vissa djur(Jag hämtar dom dock samma dag dom får djuret i fråga). Massor, massor med ursäkter.

Så jag får söka den privata marknaden

Hälsningar Malin

Vattnadal
0

Fråga om de kan ta hem om du betalar före och lämnar en bur/transport de kan sätta dem i innan du kommer då, om de inte kan tänka sig att ha dem i trälådorna till du kommer in.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

enbartmalin
0

Det går dom inte med på, har försökt.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

För att förstärka, jag har provat 3 butiker, har gått med på alla kostnader hur dyrt det än blir, sagt att jag kan vara där samma dag och att jag betala när dom beställer. Ingen vill.

Ska prova i malmö också efter som det är en större stad och kanske större service

Hälsningar Malin

zickan
0

Ska du till sthlm eller kan hitta transport så säg till. Jag behöver troligen bara ringa ett samtal om de har hemma på imazoo. Brukar ta upp till en vecka innan leverans till zoo.
Dock vet jag inte om jag får rabatt eller inte. Brukar få 10-20% billigare än utpris. Men har ringt in lite ofta på sista tiden.. haha

enbartmalin
0

Hade varit super zickan!

Ska ta och boka biljett nu, men då blir inte resan på två månader dock men jag får också det för 95 kr biljetten. Det som är viktigast är egentligen att min Sjusovare får sällskap eftersom hon är ett flockdjur, det är ju inte fetsvansen så han klarar sig.

Så fortsätt gärna kolla runt om det finns i skåne eller lite uppåt tills vidare! :)

Och jag är väldigt tacksam till er alla.

Hälsningar Malin

MyTwiggs
0

Oj vilken märklig Obestämd

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ladyinred
0

ja de ser väldigt udda ut, e de som övriga gerbiler eller e de bara namnet de har gemensamt?

zickan
0

Så det är sjusovare som är viktigast att hitta?

enbartmalin
0

#17 Dom är helt olika. Dom är nattaktiva vilket inte dom mongoliska är, dom är totalt lugna, tar du upp dom sitter dom still tills du sätter ner dem igen. Bits väääldigt sällan. Perfekt för barn egentligen skulle jag villja säga.

#18 Ja det är viktigast eftersom hon är ett flockdjur(Sjusovaren). Vill dock jätte gärna ha båda ;)

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

Fyller svansen nån funktion i o med det skumma utseendet? Tänkte om det är som kamelernas pucklar eller nåt?

enbartmalin
0

Precis som med en kamel, fett och vatten sparas där, desto större desto bättre.

Det är även svansen dom biter på varandra när dom blir arga.

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

ah va smart igentligen, de gör skada där det spelar roll Förvånad

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom är väldigt speciella och väldigt svåra att avla på, men det perfekta djuret före hamster.

Måste lägga upp en fin bild på min plutt från igår, sällskap vid datorn =)

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

ja hamster tycker jag inte alls e lämpligt till barn, lömska djur som bara bits. Sover hela dagarna o e så tråkiga att man måste göra djuret till en leksak med alla utspejsade burar och tillbehör. (min personliga åsikt)

enbartmalin
0

Och jag håller med din åsikt.

Hälsningar Malin

Migoff
0

#24 Hamstrar kan vara väldigt tama faktiskt. Hade en när jag var 8-10 år och hon var jätte tam och lätthanterlig.

Men tjocksvansarna ser ju bara gulligare och gulligare ut ju mer man tittar på dem Kyss

[Catteklina]
0

Antar att det är du som frågade efter fetsvans hos oss för ett bra tag sedan. Tyvärr har det varit mycket klödd sedan vi flyttade och alla lappar är borta :/
Finns intresse kan jag försöka själv kolla upp imorgon om det finns att få tag på och vad dom kommer att kosta i såna fall.

enbartmalin
0

#27 Jag frågade efter att antal djur bland annat sjusovare och fetsvans gerbil. Är fortfarande på jakt och letar som en tok, varken zooAB eller kävlingezoo vill ta in till mig.

Om du kan få tag i dessa vet jag en till som också vill ha ett fetsvans par.

Hälsningar Malin

[Catteklina]
0

#28 Ska höra mig runt imorgon, får inte in Imazo's djurlista till butiken i Eslöv, men ska höra hos dom i Lund. Så kollar imorgon om någon av dom finns med i veckans lista…

enbartmalin
0

#29 har nu skickat ett PM till dig.

Hälsningar Malin

Emman
0

jag har precis hittat en par sjusovare till mig och fick lite trist information samtidigt.

jag hittade mina på en zoobutik som är inriktade på lite ovanligare och exotiska djur. hon som hade hand om djur hade jobbat där i tre år och alltid intreserat sig extra på de ovanliga djuren i imazos prislista. det var drygt 1½ år sedan imazo senast kunde leverara sjusovare, dessa köpte zoobutiken som de behållit och fått ungar på. det är olika ungar från dessa djur jag nu ska köpa. alltså ser utsikterna att beställa hem sjusovare från imazo ganska mörk ut. med eller utan ohjälpsam zoobutik.

enbartmalin
0

#31 Tack, bra att höra.

Hälsningar Malin

PaaatyPalm
0

Jag skulle besökt typ expo syd till agusti :P det är lång tid. men för typ två eller tre år sen så var det jättemånga som hade sjusovare och fetsvansar. Var jättenära på att köpa fettot ^^
Eller så skulle jag ha importerat :P , typ det fins säkert jättemånga i Tyskland skulle jag kunna tänka mig. Polen också. haha, kan rabbla upp massa, typ england, holland kanske danmark ?

Annars skulle jag hört med Zoocity i Malmö om dom kan, Känner "chefen över alla djur" och hon är väldigt vänlig och kommer säkert göra det hon kan :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

enbartmalin
0

#33 Allt det där vet jag =) Och det blir ju säkert så om jag inte kan få tag i nån innan dess. Har redan hört med zoocity och diverse 7 andra djuraffärer och dom flesta vill itne ta in. Men det är även så att Imazoo inte har djuren för tillfället.

Tack ändå

Hälsningar Malin

Ladyinred
0

de har nästan inga däggdjur på exopna längre då det inte funkar med burkraven när de ska sälja dom där. Finns nästan inga möss eller råttor heller längre. Det man får göra är att förboka i så fall så de har djuren under bordet tills man hämtar dom.