Tiger eller Lejon?
Bara en undersökning. Försök gärna förklara varför du tycker så.
Varför la du inte till en röstning? 
Alltså , du vill veta vilket av dessa kattdjur vi tycker bäst om? Jag skriver lite "för & nakdelar" , dock har jag inge favorit.
Lejon ? Tiger?
Som jag tror alla vet är lejon ett flockdjur, ståtliga och fina. Att se dem på savannen i en Jeep skulle nog vara en häftig upplevelse, men skulle nog inte slå en elefantjur i Indien, med tigrar smygandes runt om!
Efter mina eraferenheter, Lejon och tiger i Kolmården , Borås , Öland och Parken Zoo, kan jag säga att det för mig är anläggningen som gör det lilla extra. Den ståtliga lejon hannen i Borås , ligga på sin klippa…. Eller den Sibiriska Tiger familjen i den världsunika "Tiger World".
Kan inte välja. Det lutar nog åt , tiger, eller lejon.
Börjar känna att tråden känns lite irrelevant.

Okej ^^
Jag vet inte hur man lägger till en röstning 

Jag röstar på Lejon
Jag tycker att de djuret är en status symbol för kraft, stolthet, familj, styrka.
Visst är Tiger oxå ett väldigt veckert djur ( vissa arter utrotningshotade) men inte fast samma effekt på mig …
Lejonet har säkert fått mycket skjus av media, narnia, lejon kungen, madagaskar …
Lejonet framstår lite som vargen, man har fått höra mycket om dem, men i själva verket är de ganska fredliga djur som vill vara i fred.
Kanske är de finska lejonet som ryter i mig ?
Av ALLA tigerarter tillsammans finns bara ca 3 500 individer kvar enligt wwf!
Av tex sibirisk tiger finns det bara 500 st, sumatratigern ca 400!
Välja mellan lejon och tiger kan jag inte, båda är vackra djur som förtjänar mer respekt från mänskligheten än de får.
Tigrar är vackrare än lejon =)
Hälsningar Malin

Okej, tack för alla svar! :)
Jag kan passa på att säga att min favorit är lejonet, och har alltid varit. Ända sedan jag har varit liten har det varit mitt favoritdjur. Det ger mig en känsla av frihet, mod, styrka och lugn på samma gång. De är så vackra.
Och sedan så är jag tigerfadder åt wwf :)
Bra jobbat MinLillaHamster Jill (?) 
Dubbelpost

Får väl säga Tiger efter dagens "kel" m kålmordens Kirov ;)
Amurtigern och det asiatiska lejonet är jag annars svag för, precis som den enormt vackra amurleoparden!
Vad "mysigt", Kirov är ju stor nu! Han var ju en av tre bebisar i den första kullen av Sibiriska Tigrar i Kolmården, 2006.
Bilden: Sibirisk Tiger , vintern 2007/2008, Tiger World, Kolmården

Kirov är STOOR nu ;) Största tigern på kolmården m sina 183 kg. :)
Just nu har de två små 5 månaders sötnosar som just lärt sig att vara ute m alla andra tigrarna. :)
Ja , Olga och Kyra ! Dem är så söta! Ska kolla på dem på Torsdag! 
Har bara sett dem inne i buren.