Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettfoder-mat
Läst 1123 ggr
Nextopia
0

Exotisk pizza

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sveriges godaste pizza ?

En av de med mer exotisk pålägg i alla fall

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/kalmaritisk-strutspizza-godast-i-sverige(1131113).gm

zickan
0

haha.. det där har jag ätit. Fast struts med sås klickar och vanlig pizza grund.
Vi hade struts på gotland under tiden jag växte upp. Stor farm några km utanför visby. Lade ner bara 1-3 år sedan.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

sussa08
0

Struts är gott XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Nextopia
0

Under ett besök på en strutsfarm fick vi se hur en struts avrättning går till, riktigt stilsammt fridfullt och nästan glamoröst.

( man måste göra de så de andra strutsarna inte märker de då de kan bli extremt stressade av de )

Molle08
0

Jag har ätit den pizzan.. I Kalmar.. .. helt ok pizza.. fast struts smakar som kyckling..

sussa08
0

Som kyckling? :P inte ens samma konsistens jue XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

enbartmalin
0

Hmmm.. Vi har inte strutspizza i lilla svalöv, vi har dock 6 pizzerior och då ska man ha i åtanke att man kör igenom byn på 1 minut.

Hälsningar Malin

zickan
0

Kan inte säga vad struts smakade som. Det var något speciellt för sig själv. Kanske liknade lite alligator.

Jo det är väl ett av de få djur som verkligen får en bra avlivning. Stressar man en strutts vid avlivning så blir köttet inte lika bra.
Lite synd att det inte vad så med alla djur. Då skulle nog alla få bättre avlivningar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.