Städdag
Vilken dag är din städdag?
Här städas det varje måndag hos alla djuren vilket kräver ca 3 timmar.
Hälsningar Malin
Mitt städdag hos djuren tar max 30 min för städa alla burar.
Lite varje varje dag. Att ta all städning tar mig ca 2 dagar om jag inte gjort det på en vecka.
Men jag går igenom alla djur när jag städar. Hälsokoll, kloklipp, ev bad osv.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Städar oftast burar en dag i veckan, måste jag ta alla, kan jag jobba hårt eller ta det på 2 dagar. Akvarier och terrariuer blir vid behov.
Ibland måndag, ibland torsdag eller fredag. Lite beroende av hur helgen ser ut. Jobbar jag tar jag det ofta efter, kommer det folk blir det före. Ibland går det alltså 1 1/2 vecka mellan städningarna.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Städar ju bara en bur så jag städar när det luktar ;) och då gör jag det grundligt och tvättar av ALLT i buren så erm..kanske mellan 2-3 veckor mellan städningarna. =D ja jag är lat och jag älskar det ;)

*ler*
vilken underbar fråga.. hehe
kan man inte byta det mot timmar?

Här tar det tre dagar att städa burar. Görs var 10-14 dag. Tar 5 timmar att städa chinchillaburarna i arbetsrummet, 6 timmar att städa chinchillaburarna i sovrummet och sen 5 timmar att städa hamsterburarna. Sen 20 min att städa akvariet till mössen, det gör jag samtidigt som arbetsrummet. Men i och med att jag har taskig rygg samt är allergisk mot hö och spån så måste jag dela upp det på tre dagar. Annars skulle jag nog dö.
Var annonserar jag efter en pryo?
Hehe.. varför praoa på zoo när man kan komma hem till mig istället.. hihi

#8 men visst är det underbart???
Ja.. så var hittar man prao elever?..
Jag behöver hjälpa att städa upp lite, rasta illrarna, gosa med alla rått bebs och rengöra för kottarna.. hehe
#6 Haha ja jag förstår om ni inte har en speciell dag. Hur många timmar tar det för er då?
#7 och #10 Jag är barnvakt titt som tätt och barnen tycker det är jätte kul att städa burar ;)
Hälsningar Malin
Min städdag tar jag 1ggr i veckan men råttorna har ju sandlåda så det blir inte så mycket annars. Sandlåda är det de som skiter i sanden.
Hamstern gör jag vid behov och luktar så städar jag även sandskål.

När jag hade djur ( Mer än va jag har idag )
Tyckte jag ett det enda jag gjorde va skrubba burbottnar. De va alltid nått som skulle fixas hos någon…
Nu har jag bara hundar och extra mamma åt fladdermöss och de innebär ju egentligen heltids städning jämt ändå ….
Jag städar på helgen, stora buren en dag och dammsugning och moppning i samband med lilla buren andra dagen. Ibland gör jag det samma dag, men rätt ofta är det utspritt.
En gång gjorde jag alla burar på en timma, rejäl snabbstädning… Då var jag sur på mamma och pappa skulle komma och hämta mig bort från kärringen… Fast hon gnällde på att det luktade och jag gnällde för att jag ville till pappa, så jag städade allt, öppnade mitt fönster, sopade alla frön på golvet under råttburen och skrubbade burar på en timme… Jag var svettig efteråt! Men jag kunde trycka upp i mammas ansikte att jag städade burarna, i alla fall! ;D
jag har städat och skurat allt idag och det luktar endå surt så i morron blir det till att kasta all inredning och såga och spika nya hus o leta efter grenar i skogen. Kommer ta några dagar att få till en ny komplett inredning.

Man kanske kunde bjuda in någon dagisklass? Snabbast städade bur vinner…en chinchilla kanske?
Nej, men korv med bröd, tårta, en bil, vad som helst!
#16 Chinchilla är nog uppskattat… Iaf av barnen.. Tror dock föräldrarna ger dig stryk då ;P
Hälsningar Malin

#17 Om någon/några städar alla mina burar så bjuder jag på ett kok stryk. Det kan det vara väl värt, burarna är måååånga.
#18 TAGET!
Hälsningar Malin

VÄLKOMMEN!!
Jag tycker inte om att klämma ihop allt på samma dag så det ser ut såhär för mig.
Onsdagar byter jag tidningspapper åt syrsorna
Torsdagar städar jag lägenheten
Söndagar storstädar jag åt syrsorna
Var 5e dag byter jag åt mössen
Varje dag töms illrarnas lådor.
Suggisarnas bur städas varteftersom, men hade storstädning av den förra veckan faktiskt, då byts allt ut, inklusive grenar.
Jag har inte så mycket djur så det blir inte så mycket att göra :) Blir dock en hel del damsugning då både illrarna och hunden har börjat fälla redan…