Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 2827 ggr
smurfan-13
1

Vittecknade degusungar säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu börjar det bli dax för de små "aminosyrorna" att leta nya hem. Degun är en aktiv och rolig gnagare som kan bli väldigt tama om man bara lägger ner tillräckligt med tid på dem. De kräver en del kunskap av sin ägare då de kan få allvarliga problem med hälsan om de utfodras fel, samt lätt blir uttråkade av att bara sitta i en bur.

Uppfödningen är i liten skala i hemmiljö och ungarna säljs under stamnamnet Estrellado´s med stamtavla, skötselråd, samt registrerade hos Degutopia ( http://www.degutopia.co.uk/ ). De är leveransklara slutet av vecka 41, då de är 6 veckor gamla. Finns i Linköping, men kan ev levereras till västkusten (stenungsund) helgen v 41. 2 hanar och 1 hona, ingen kommer säljas för att sitta ensam utan enbart i par eller där det redan finns degus! Både föräldrarna kommer från kända bakgrunder med friska och långlivade djur och samtliga ungar säljs gärna till seriösa avelsintresserade.

Pris 150-300:- st

smurfan-13
0

Estrellado´s Alanin är kullens busfrö. Han har svårt att sitta still och klättrar hellre runt och undersöker eller gnager på saker än sitter still i ens hand. Han är den med mest vitt med bläs, tassar, mage och svanstipp, samt ljusare päls än syrran.

Denna kommentar har tagits bort.
smurfan-13
0

Estrellado´s Asparagin är enda tösen i kullen och även den som har varit klart störst hela tiden. Hon är en tuffing som var först upp på hyllorna i buren och har nog undersökt varje vrå som finns att undersöka. Hon kan dock tänka sig att sitta en stund i handen då och då. Ev så är hon vittecknad på magen, men det är inget jag kan lova.

smurfan-13
0

Ingen som är sugen?

Estrellado´s Alanin är nu bokad och kommer flytta till Finland för att bli avelshane.

smurfan-13
0

Estrellado´s Arginin letar fortfarande efter rätt familj där han antingen kan få flytta ihop m annan snäll hane/hanar eller där han får bli avelshane.

smurfan-13
0

Estrellado´s Asparagin letar oxå efter ett hem att flytta till. Hon vill bo m annan snäll/snälla degus tös/töser och ska inte användas i avel. Hon säljs till kraftigt reducerat pris pga krokig och numera kortare svans.

smurfan-13
0

Ungarna kan leveras tillkalmar nu i helgen

till västkusten helgen v 44

till vänersborg 3/11

smurfan-13
0

lyfter tråden lite i hopp om att det finns någon som är sugen på en liten sötnos. De är ljuvliga! Arginin kvittrar stort sätt hela dagarna och tar i så han storknar när det vankas mat :) Asparagin är även om ljuvlig, även om hon håller en något tystare profil ;)

zickan
0

Sett massa sökes annonser på degu som jag rekomenderat titta in här. Jag klistarar fast annonsen högst upp i nån dag så kanske det hjälper?..

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

smurfan-13
0

#9 tackar.  ;)

smurfan-13
0

Kom igen, ingen?

Sparris (Asparagin) kan ev säljas tillsammans med sin moster Thuja, då de trivs så bra ihop. Thuja är född 20060618 hos Tiny Toon´s uppfödning.

zickan
0

Verkligen fruktansvärt söta. Sett folk inne på zoonen och helgon som sökt. Skrev att de fanns en annons här inne.

smurfan-13
0

#12 på zoonen har min annons legat länge, så de som är där och söker borde ha sett den tycker man.

Vet inte om det är det att det är en hona och en hane kvar som gör att det blir trixigt. Jag vägrar ju att låta dem sitta ensamma, så hemmet måste ju redan ha degus sen innan. Det är lite därför jag nu funderar på att ev sälja m moster till Sparris. De trivs himla bra ihop och sitter ofta och myser på eget håll.

smurfan-13
0

*putt*

zickan
0

puttar

smurfan-13
0

Nu är det bara älskade lilla Agge (Estrellado´s Arginin) kvar. Han fyllde 4 månader i mellandagarna och är en sån ljuvlig liten kille. Han är klart en av de mest personliga degus jag har haft och har en potential att bli hur tam som helst.

Agge vill flytta till någon som redan har degus, hane eller hona spelar ingen roll om honan lämpar sig för avel. Agge skulle säkerligen lämna fina ungar efter sig. Agge vill även ha mycket mänsklig kontakt och få komma ut för att umgås.

Helst av skulle jag själv vilja behålla Agge, men han passar inte in i min avel och man kan inte spara på allt. Jag släpper honom dock inte till vem som helst, utan det måste kännas helt rätt.

Ta gärna en titt på min hemsida, där det även finn lite bilder på Agge, samt syskonen som redan flyttat

smurfan-13
0

http://estrellados.webs.com/index.htm

Glömde ju hemsideadressen

Creation
0

Putt!
Hur går det? Har grabben funnit något nytt hem än? :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

smurfan-13
0

Jag har en del som är sugna på honom. Nu hänger det bara på att nån verkligen får tummen ur ;) Annars lutar det åt att han kommer kastreras och stanna. Jag tycker så enormt mkt om honom, men han passar inte ihop med mina flickor. :(

smurfan-13
0

Det verkar som att Agge flyttar imorgon. :) Bara nya ägaren hittar hit ;)

Känns lite splittrat då jag gärna hade haft kvar honom, men han kommer få det toppen och det är ju huvudsaken!

Creation
0

Vad roligt :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.