Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettburar-bostad-byggen
Läst 2915 ggr
Ceciliaolucifer
0

akvarium /terrarium

Hur många här har akvarium /terrarium som bur åt sina möss? hur stora är dessa och vad fick ni betala för era?

Jag väntar hem några pygmemöss och försöker att hitta en lämplig bostad åt dom. Alla akvarium jag har tittat på har ingått i paket med pump och grejer och det behöver jag ju inte.

Finns det någon som vet var jag kan köpa ett vanligt fyrkantigt hederligt akvarium i sthlm? jag hade tänkt mig runt 100L?

zickan
0

Mitt klassika terrarium för de mössen är ett terrarium på ca 63 långt. Själv tycker jag det är för litet. Men det funkar.
Betalade inget alls… hehe

Jag har bytt till mig de mesta terrarium jag användt eller fått bra priser för jag känt personerna.
På repti.net tror jag du kan göra dom bästa fynden. Ibland dyker det även upp på blocket, eniro och zoonen.
Lägg upp en annons på repti så kan jag garantera att du får svar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

HannaM
0

Hornbach, finns… någonstans åt botkyrkahållet

sussa08
0

Ja akvarier är rätt billiga på hornbach… *bor i botkyrka och hornbach ligger i fittja, mitt emot slagsta strand där netonnet lagerbutik ligger* ^^

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

zickan
0

#3 jasså. vet du vad ett 200l akvarium kan ligga på?
Jagar ett åt min syster.

sussa08
0

Kan kolla nästa gång jag är där zickan ;)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

zickan
0

vore jätte snällt. hon har alltid varit skadligt petig på allt. jag fick uppdraget att köpa cykeln för pengarna vi samlade ihop när hon fyllde 30.
men det var fel märke och färg. var bytt dagen efter.. suck

sussa08
0

Haha minns det ;)

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett terrarie på 60x30x30 till mina. Jag har provat ha större men dom verkarde inte trivas, var sällan ute och blev väldigt lättskrämda.

Med mindre yta visar dom sig mer och blir inte lika rädda. Jag skulle chansa på att dom är otrygga i det större. Men det är som sagt mina.

Jag har en holk till dom små(Pinkisar), så mamman får lugn och ro. Och ett hus till dom vuxna.

Hälsningar Malin

Ceciliaolucifer
0

Jag köpte ett terrarium på hornbach, 100x40x50 för 850kr
80x40x50 låg på ca 749 tror jag!